Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
#nopaguem
Precinten l'accés al Metro en contra de la pujada dels transports públics a Bacelona

Assegures que continuaran fent accions amb l'objectiu d'animar a la ciutadania a la desobediència civil.

10/01/2013 Política
Un cop precintat l'accès, la gent entrava sense pagar Un cop precintat l'accès, la gent entrava sense pagar

La plataforma ciutadana #nopaguem va organitzar ahir una nova acció de protesta contra l'augment de preus del transport públic. Els convocants, prop d'una quarantena, van precintat les portes d'accés al metro de l'estació de Catalunya per tal que els usuaris hi entressin sense pagar. Molta gent ho ha aprofitat per colar-se, segons informa BTV.

L’acció la van fer per denunciar el que consideren un augment injust i injustificat de les tarifes del transport. La campanya “No paguem”, com el seu nom indica, fa una crida a no pagar aquest servei i reclama que les persones en situació d’atur o pobresa el tinguin gratuït. La d'ahir va ser la segona acció de protesta de la campanya -la primera va ser el dia 5-, i asseguren que en continuaran fent, amb un objectiu molt clar: animar a la desobediència civil.

Objectius de la campanya

La campanya aposta per la gratuïtat per a persones en situació d’atur o pobresa; la tarificació social per a persones jubilades, estudiants i infants; la no a l’augment dels preus del transport sota cap circumstància; la recuperació de la gestió pública de totes les companyies de transport; per cap acomiadament ni disminució salarial i laboral als treballadors de Metro i Bus i per la readmissió d’Andreu De Cabo, treballador de TMB acomiadat per denunciar la malversació dels directius de TMB.

Cal recordar que la T-10, el bo de deu viatges i que és el més utilitzat, ha passat a costar 9,80 euros per a una zona, un 3,7% més. L'abonament T-50/30 és el que ha experimentat un augment relatiu més significatiu, ja que ha passat a costar 39,20 euros el d'una zona, un 4% més.

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. Protestes i crítiques a Girona per l’acte de la Fundació Princesa de Girona amb presència d’Illa
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  7. Una cita per pensar el futur del país sota l’horitzó de la ruptura
  8. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid