Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Alliberament Nacional
L'ANC de Mallorca posa fil a l'agulla

D'altra banda,  el ple de Palma tomba la moció pel dret de decidir. Una moció que ja s'ha aprovat a Pollença i Montuïri.

01/12/2012 Drets i Llibertats
3a de l'ANC de Mallorca a Palma 3a de l'ANC de Mallorca a Palma

Dijous passat, un centenar de persones es van aplegar al monestir de la Real a Palma per assistir la tercera reunió de l'Assemblea Nacional Catalana (ANC) de Mallorca on es va ampliar a 12 membres el secretariat provisional.

Segons, el bloc de Cecili Buele i Ramis, "fa la impressió que, des de Mallorca, s'estan posant molt bons fonaments perquè s'hi arribi a aixecar i bastir l'edifici consolidat d'una assemblea nacional que hi engresqui cada cop més persones, més col·lectius i més sectors socials delitosos de veure reconeguts a l'interior de l'Europa del segle XXI uns Països Catalans lliures i sobirans"

Buele, comenta que "alegra ben molt veure que, a la tercera reunió encaminada a constituir a Mallorca l'Assemblea Nacional Catalana, va en augment el nombre de persones que hi són interessades de debò".

Des que per primera vegada, a la seu de l'STEI-i, se'n va dur a terme la primera trobada amb una desena de participants, tant a la segona al monestir de la Real amb més de seixanta, com sobretot a la tercera, també a la Real, amb prop d'un centenar de persones que s'hi han interessat, es va fent cada cop més palès el desig d'arribar a constituir, també a Mallorca, una secció territorial de l'Assemblea Nacional Catalana.

Per assistir a aquesta tercera reunió es va fer una crida amb l'objectiu "d'engrescar-nos en la tasca d'assolir uns Països Catalans lliures i sobirans a l'interior de l'Europa democràtica del segle XXI", assenyala Buele

El ple de Palma tomba la moció pel dret de decidir

Paral·lelament, dijous passat, el ple de l'Ajuntament de Palma va tombar una moció pel dret de decidir presentada pel PSM-IV-ExM amb els 17 vots contraris del PP i les 9 abstencions del PSIB-PSOE.

Les mocionss estan impulsades per la plataforma Avançam, que aplega regidors del PSM, ERC, Entesa, Iniciativa Verds, CxI i independents. De moment s'han aprovat a Pollença i Montuïri. En els propers dies es presentaran a altres municipis així com també al Consell de Mallorca i al parlament balear.


Valora
Rànquings
  1. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  2. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  3. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  4. "Xiuxiuejar" l'enèsim intent de xarxa social catalana que aquest cop podria triomfar
  5. 89a concentració a Via Laietana 43 per exigir un centre de memòria i denunciar la repressió
  6. L’Assemblea Pagesa de Catalunya es presenta per primera vegada a les eleccions agràries
  7. Presenten la versió digital del Direlex, una eina amb més de 18.000 recursos lèxics per revitalitzar el català
  8. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  9. "Prou excuses. Els pisos, per viure-hi!"
  10. L’home que intentà alliberar Lluís Companys
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid