Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Medi Ambient
Salvem l'Empordà denuncia el projecte de port nàutic a la desembocadura del Fluvià

Es promou per Internet, tot i que contradiu la normativa que protegeix aquest espai natural

26/10/2012 Territori
Pancarta reivindicativa sobre el Fluvià Pancarta reivindicativa sobre el Fluvià

La IAEDEN-Salvem l'Empordà denuncia la nova promoció del projecte d'una base nàutica a la desembocadura del Fluvià amb la concessió del Ministeri de Medi Ambient i en contra la legislació catalana i europea. Una empresa pretén convertir el tram final del riu en port nàutic amb càmping residencial de luxe i així ho promou via internet i també al passat Saló Nàutic de Barcelona. El projecte contradiu la normativa que protegeix aquest espai natural.

L'empresa Canales del Fluvià SL està promovent a la seva pàgina web  la venda d'amarres a la desembocadura del riu Fluvià i amaneix la seva promoció amb una representació virtual de com projecta aquest espai pel futur: iots, velers i llanxes amarrats davant d'un paradís de palmeres, piscines, cases i bungalous. L'empresa basa aquest projecte en la concessió administrativa atorgada per Ordre Ministerial el passat juny d'aquest any relativa als canals i dàrsenes encara existents a la desembocadura.

Un projecte donat per mort, resucita al Saló Nàutic de Barcelona.

L'IAEDEN-Salvem l'Empordà està acostumat, remarca en el seru comunicat,que els expedients de projectes urbanístics s'allarguen en el temps i que sovint ressusciten, quan, per l’evolució dels temps i del sentit comú, ja els donàven per morts. "Quan la Generalitat enderrocà l'edifici del Fluvià Marina, el 25 de març 2005, vam donar el cas d'una possible urbanització de la desembocadura del Fluvià per tancat definitivament". Fins que un ciutadà igualment sorprès els va informar de la publicitat del projecte Illa del Fluvià al passat Saló Nàutic de Barcelona.

Efectivament, el Ministerio de Agricultura, Alimentación y Medio Ambiente ha atorgat una nova concessió, el 6 de juliol 2012, a la mercantil Canales del Fluvià Nàutic. Aquesta concessió es basa en una concessió atorgada per Ordre Ministerial del 20 de febrer 1970 en base a la llei 28/1969 (d'època franquista) i a partir d'aquí s'han anat prorrogant les concessions.

Qualifiquen el ptojecte de disbarat ambiental i anuncien que s'oposaran

L'entitat ecologista considera que la tramitació que pretén l’empresa Illa del Fluvià, SL no té fonament. Apunten que l'empresa diu a la seva pàgina web que “Unitat d'allotjatment turístic representades, subjectes a aprovació del
corresponent planejament”, ja que segons els ecologistes una pretesa modificació del planejament no resulta
viable i, per tant, que l’obtenció dels permisos i llicències que caldrien, atesos els diferents graus de protecció d’aquesta zona, afegida a la dificultat o impossibilitat d’accés per la bocana de la desembocadura del Fluvià, farien d’impossible execució aquest projecte. "Ni el Pla de Ports, ni el Planejament Territorial de la Generalitat preveuen o permeten desenvolupar aquesta nova urbanització en aquesta zona" afirma Salvem l'Empordà

També qualifiquen aquest “projecte” de disbarat ambiental i anuncien que s'oposaran a les modificacions dels instruments territorials, urbanístics i sectorials vigents, tendents a permetre la implantació d’aquesta nova urbanització. Mantenim la nostra oposició, com ja van fer, fa més de 10 anys, al desenvolupament de la urbanització de Fluvià Marina, una lluita que és hereva de la que va donar lloc a la defensa dels Aiguamolls de l’Empordà, a finals dels anys 70 del segle passat. Això no obstant, apel·lem als poders públics competents, especialment a la Generalitat, que actuïn d’immediat i no esperin que la societat civil “tregui les castanyes del foc”.



Valora
Rànquings
  1. “La catalanofòbia existeix i seguirà existint fins que Espanya acabi el seu propòsit: anorrear els catalans a costa de negar-los el dret a escriure la seva història”
  2. Barcelona serà el punt de partida de la flotilla internacional que vol trencar el bloqueig de Gaza
  3. SOS Costa Brava obre el Camí de Ronda de Cap Roig i denuncia la seva privatització
  4. L’Exèrcit espanyol de Terra patrulla Eivissa en una operació de “dissuasiu” en temps de pau
  5. EH Bildu: El que va dir Alonso sobre Txiki i Otegi "blanqueja el franquisme"
  6. L’Ajuntament de Santa Susanna continua abocant aigües freàtiques il·legalment al mar
  7. Lleida acollirà una gran manifestació el 5 d’octubre contra les agressions al territori i en defensa de la vida rural
  8. El pont de Santa Cristina d’Aro torna a lluir estelades en plena operació retorn
  9. No n’hi ha prou amb informar en català: cal narrar el país en clau nacional
  10. Fa 18 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid