Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Justícia
Absolen el veí de Vilajuïga vexat per la Guàrdia Civil

La jutgessa també ha absolt els dos agents de les faltes de maltractament d'obra i vexacions

11/10/2012 Drets i Llibertats

Simó Colls, el pagès que va ser vexat per la Guàrdia Civil per negar-se a parlar en castellà, ha estat absolt de les faltes de desobediència i vexacions per les quals li demanaven 600 euros.

Tanmateix, la jutgessa del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 7 també ha absolt els dos agents de la Guàrdia Civil -amb número de placa Y18244T i J15788 E- de les faltes de maltractament d'obra i vexacions.  L'advocat de Colls demanava una multa de 480 euros per cada agent.

En la seva sentència la jutgessa considera que "no han resultat degudament acreditats els fets denunciats tenint en compte les versions contradictòries entre les parts amb absència de qualsevol dada objectiva o perifèrica que permeti donar major versemblança o preponderància a una versió sobre l'altra".

La Plataforma per la Llengua ha valorat positivament l'absolució del veí de Vilajuïga i ha celebrat que el fiscal posés de manifest que adreçar-se als agents de l'ordre públic en català és un dret dels ciutadans reconegut en la legislació legal vigent.

Tot i així, l'entitat lamenta que les vexacions que va patir l'empordanès quedin impunes, i referma el compromís d'assessorar i defensar els ciutadans dels territoris de parla catalana que vegin vulnerats els seus drets lingüístics i civils.

La Plataforma assenyala que Colls "es va limitar a exercir el seu dret d'expressar-se en català, mentre que la reacció agressiva i intimidadora dels agents de la Guàrdia Civil és intolerable en una societat democràtica".

Valora
Rànquings
  1. 40è Aniversari de la mort de l'independentista i comunista Quim Sànchez
  2. Poble Lliure llança la proposta d’aplegar les forces de l’independentisme d’esquerres
  3. Dues mobilitzacions a l’Hospitalet contra la visita de Felipe VI en ple centenari imposat pel PSC-PSOE
  4. La llengua com a motiu de sanció: Josep Costa denuncia una actuació abusiva de la Guàrdia Civil
  5. L’estat espanyol reconeix Txiki i Otaegi com a víctimes i anul·la el seu Consell de Guerra
  6. 14 anys que ens va deixar Josep de Calassanç Serra "Cala"
  7. L’Ajuntament de Sabadell ignora més de 300 denúncies presentades contra establiments comercials
  8. 50è aniversari de la plantada de Xirinacs per l’amnistia
  9. En memòria de Glòria Aguilera, companya i referent
  10. Les Marxes de Torxes reclamen l’amnistia per a Dolores López Resina, Pablo Hasel i la resta de represaliats polítics
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid