Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Lluitadors independentistes
Ha mort Paco Candela, històric militant del PSAN al País Valencià

Avui ha mort un dels referents històrics més importants de l'independentisme al País Valencià, militant del PSAN i electe a Gandia

13/09/2012 Política

Avui ha mort l'advocat i històric dirigent independentista de la Safor, que havia format part de Nova Germania i del PSV, i militant del PSAN, que va ser tinent de batlle de Gandia. Candela va ser dels primers impulsors del PSAN al País Valencià, partit en què havia militat fins l'actualitat, adscripció que compartia amb la militància actual a Solidaritat Catalana per la Independència (SI).

Tal i com ha informat avui Vilaweb.cat, Francesc Candela Escrivà va néixer a Gandia l'any 1937 i era llicenciat en Dret, raó per la qual havia estat advocat en la defensa de processats per raon polítiques.

El 1979 va ser elegit regidor de l'Ajuntament de Gandia en les primeres eleccions democràtiques i hi va ser tinent-alcalde d'aquesta localitat valenciana, un compromís institucional que va combinar amb l'activisme cultural.  En aquest sentit va ser un dels fundadors de la Llibreria Concret de Gandia.

El juny de 1975 va ser detingut juntament amb altres persones de la resistència antifranquista valenciana coneguts com els "10 d'Alaquàs", en què van ser imputats per un delicte d'associació il·lícita perquè la reunió tenia la finalitat "de constituir el Consell Democràtic del País Valencià amb ànim de crear un govern autònom."

Durant la seva trajectòria va exercir com la defensa jurídica d'independentistes represaliats, com en el processament el juny de 1982 de miitants del PSAN (entre els quals Josep Guia) per haver enganxat cartells contra el governador civil José María Fernández del Río.

Durant els darrers anys va participar activament en els actes dels 40 anys del naixement del PSAN.

Valora
Rànquings
  1. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines respon a la denúncia rebuda per l'alcalde de Sant Martí Vell
  3. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  4. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  5. Mor la històrica militant independentista Blanca Serra i Puig
  6. In memoriam Blanca Serra i Puig (1943-2026)
  7. 80 anys de la 1a conferència del FNC a Dosrius a la casa pairal d'Esteve Albert el 1946
  8. El fil que no es pot trencar
  9. La transcendència històrica de Blanca Serra (i família)
  10. Blanca Serra: "En política l’adamisme porta a no reconèixer els predecessors d’un pensament o grup: cada grup o partit es creu que ha nascut com una novetat absoluta..."
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid