Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Lluitadors independentistes
Ha mort Paco Candela, històric militant del PSAN al País Valencià

Avui ha mort un dels referents històrics més importants de l'independentisme al País Valencià, militant del PSAN i electe a Gandia

13/09/2012 Política

Avui ha mort l'advocat i històric dirigent independentista de la Safor, que havia format part de Nova Germania i del PSV, i militant del PSAN, que va ser tinent de batlle de Gandia. Candela va ser dels primers impulsors del PSAN al País Valencià, partit en què havia militat fins l'actualitat, adscripció que compartia amb la militància actual a Solidaritat Catalana per la Independència (SI).

Tal i com ha informat avui Vilaweb.cat, Francesc Candela Escrivà va néixer a Gandia l'any 1937 i era llicenciat en Dret, raó per la qual havia estat advocat en la defensa de processats per raon polítiques.

El 1979 va ser elegit regidor de l'Ajuntament de Gandia en les primeres eleccions democràtiques i hi va ser tinent-alcalde d'aquesta localitat valenciana, un compromís institucional que va combinar amb l'activisme cultural.  En aquest sentit va ser un dels fundadors de la Llibreria Concret de Gandia.

El juny de 1975 va ser detingut juntament amb altres persones de la resistència antifranquista valenciana coneguts com els "10 d'Alaquàs", en què van ser imputats per un delicte d'associació il·lícita perquè la reunió tenia la finalitat "de constituir el Consell Democràtic del País Valencià amb ànim de crear un govern autònom."

Durant la seva trajectòria va exercir com la defensa jurídica d'independentistes represaliats, com en el processament el juny de 1982 de miitants del PSAN (entre els quals Josep Guia) per haver enganxat cartells contra el governador civil José María Fernández del Río.

Durant els darrers anys va participar activament en els actes dels 40 anys del naixement del PSAN.

Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  4. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  5. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  6. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  7. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  8. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  9. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  10. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid