Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Quaranta anys d'història del PSAN en una exposició a Barcelona

Dijous al vespre es va inaugurar l'exposició commemorativa del quarantè aniversari de la fundació del Partit Socialista d'Alliberament Nacional (PSAN). L'acte va tenir lloc al Centre Artesà Tradicionàrius de la plaça d'Anna Frank al barri barceloní de Gràcia. L'exposició recorre en plafons informatius diversos moments de l'independentisme contemporani, des de la seva fundació l'any 1968 en plena dictadura franquista i en la clandestinitat, fins l'actualitat, on el partit comunista aposta per una estratègia dedicada a enfortir la formació i marcar pautes de treball.

06/09/2008 00:32 Política
La mostra que ja es va poder veure a la Universitat Catalana d'Estiu de Prada de Conflent, recull entre d'altres el naixement de l'estelada groga, ideada com a bandera que unifica l'independentisme i el marxisme i que avui és utilitzada per sectors que arriben a les joventuts d'Unió Democràtica de Catalunya o la revista Lluita, de caràcter bimensual i que es publica de manera ininterrompuda des de finals dels anys seixanta.

Davant d'un nombrós grup de militants i simpatitzants, el membre del Comitè Executiu del PSAN, el valencià Josep Guia, va defensar la vigència d'un independentisme que marqui els Països Catalans com a àmbit real d'actuació, i la importància de la militància activa en el procés cap a l'alliberament nacional.

L'exposició, de caràcter itinerant, visitarà en els propers mesos diverses ciutats com València, Girona o Reus.
 
 

Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines respon a la denúncia rebuda per l'alcalde de Sant Martí Vell
  3. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  4. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  5. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  6. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  7. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  8. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  9. 80 anys de la 1a conferència del FNC a Dosrius a la casa pairal d'Esteve Albert el 1946
  10. Sant Jordi per la Llengua mobilitzarà cinc ciutats sota el crit “És l’hora d’actuar pel futur del català”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid