Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Dossier sobre el naixement de l'Independentisme modern a l'entorn del PSAN a L'ACCENT

El número 137 de L'ACCENT se centra amb el que va significar linici de l'independentisme modern amb el Partit Socialista d'Alliberament Nacional (PSAN), ara fa quaranta anys. En aquest ampli dossier s'han adreçat a  diverses persones que van participar en la fundació del PSAN o que van formar-ne part els primers anys, i que posteriorment han seguit camins polítics diferents: Josep Guia, Carles Castellanos, Blanca Serra, Jordi Altarriba i Josep-Lluís Carod-Rovira. I també hem volgut conèixer l´opinió de les generacions més joves del PSAN i de les formacions que actualment conformen la galàxia de l´esquerra independentista. També mostra la diversitat d'actes i mobilitzacions arreu de la nació per commemorar aquest 11 de Setembre.

13/09/2008 16:11 Comunicació

En aquest número de l'ACCENT també podem trobar: 

Experiències de lluita a l´Argentina
Crònica de fàbriques sense patrons i moviments veïnals des de Buenos Aires i Jujuy

Estatuts i finançament 
La picabaralla actual entre els partits catalans i el Govern espanyol sobre el finançament ja s´hauria d´haver previst, ja que, tal com explica l´economista Elisenda Paluzié, l´Estatut dóna l´última paraula en aquesta matèria a Madrid.

Brigades internacionals
Una vintena de persones solidàries dels Països Catalans han acudit aquest estiu a Cuba i Veneçuela amb les brigades de l´Esquerra Independentista: la Venceremos i l´Alí Primera. Hi van per portar solidaritat però també per aprendre d´aquells processos revolucionaris.

30 anys sense Gustau Muñoz
L´Onze de Setembre de fa 30 anys moria Gustau Muñoz d´un tret disparat per les Fuerzas de Orden Público franquistes. Entrevistem una companya de militància d´aquell jove de 16 anys amb motiu de l'especial homenatge organitzat per a l'aniversari de la seua mort.


ARTICLES D'OPINIÓ

-EDITORIAL: Crisi

-"Al servei dels promotors i constructors", de Llorenç Buades

-"Cuba", d'Aquil·les Rubio

-"De lleis i reformes educatives; i en van...", de Josep Villarroya

-"Estiu malbaratat", de Josep Chiner

-"Jutjats per informar", de Laia Altarriba

-"La crisi econòmica i el decreixement", de Lluís Rodríguez

-"Una història per escriure", de Miquel Rodríguez

Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  3. Arbúcies ret homenatge a Blanca Serra i Puig i a Carles Benítez en la presentació de "La Revolució Pendent" el llibre del PSAN-P
  4. Nova intervenció policial al Pont de Santa Cristina d'Aro per impedir la presència d'estelades i pancartes
  5. La Intersindical porta als jutjats el Consorci de Biblioteques de Barcelona per la retallada de drets laborals
  6. Cent vint-i-cinc anys del primer Onze de setembre combatiu
  7. Contra l’idealisme relativista: nació i classe
  8. Convoquen diversos actes polítics independentistes el matí de l'11 de setembre a Barcelona
  9. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats pels seus anys de militància independentista i compromís social
  10. Les biblioteques de Barcelona tanquen l’estiu de vaga denunciant «repressió sindical» i exigint dimissions
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid