Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Funció pública
El PP margina el català a les Illes per accedir a l'Administració

Aquest vespre continuaran les mobilitzacions davant dels Ajuntaments

17/07/2012 Cultura
Un any de lluita contra l'avantprojecte de llei de la funció pública Un any de lluita contra l'avantprojecte de llei de la funció pública

El Parlament ha aprovat la reforma de la Llei de Funció Pública, amb el que es trenca el consens històric que ha existit durant 26 anys en aquesta matèria. La norma que arracona el català a l'hora d'accedir a l'Administració ha estat aprovada per la majoria del PP, segons informa el Diari de Balears

Concentracions de rebuig

La jornada més transcendental pel català dels darrers anys ha començat aquest matí, entre crits i protestes davant el Parlament. Devers dos centenars de persones s'han concentrat davant la seu parlamentària, a partir de les 10.00 hores, molts d'ells amb el siurell a la mà. Cal destacar que bona part dels manifestants han aplaudit l'arribada del diputat Antoni Pastor al Parlament.

Una desena d'agents de la Policia Nacional, però, s'han desplegat tot d'una que els manifestants han començat a escridassar la reforma que impulsa el PP; tot formant una barrera que ha impedit que els ciutadans s'acostassin a menys de 100 metres de les portes del Parlament.

El motiu al·legat, segons la Policia, és que no està permès cap protesta quan els diputats deliberen sobre una llei.

Els manifestants, però, han continuat la seva renouera protesta. "A Mallorca, en català" i "Bauzá dimissió" han estat els càntics més corejats, així com un fort "Fora les forces d'ocupació" quan els agents de la Policia Nacional s'han desplegat.

Els policies han arribat a posar-se els cascs i formar en posició de càrrega policial, tot i que finalment els incidents no han arribat a més. En aquell moment, Tomeu Martí, coordinador de l'OCB, s'afanyava a rebaixar la tensió a les totes.

La protesta s'ha reprès devers les 13 hores i encara hi ha una altra convocatòria que s'extendrà a molts de pobles de Mallorca, a les 20.30 hores.

Valora
Rànquings
  1. Elena Gual reivindica un independentisme disposat a desobeir fins al final
  2. La IV Trobada de Dones dels Països Catalans debatrà a Prada sobre feminisme i construcció nacional
  3. La CUP crida a mobilitzar-se dissabte a Barcelona contra Save Europe Act i la xenofòbia
  4. Poble Lliure i La Forja organitzen dos actes a Arbúcies i Girona amb motiu de la Diada
  5. Els eufemismes de l’explotació reproductiva
  6. L’Assemblea Sobiranista reclama expulsar Aena dels aeroports de les Illes
  7. La 58a Universitat Catalana d’Estiu obre a Prada mirant al futur dels Països Catalans
  8. «La regió on la cultura pot ser una arma»: France 24 posa la mirada sobre l’independentisme després de l’1-O
  9. L’ANC se suma a la concentració del 17-A per exigir la veritat sobre els atemptats
  10. Les entitats memorialistes recorren la declaració de Via Laietana 43 i exigeixen la fi dels usos policials
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid