Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Lluita institucional
Les Borges Blanques, 70è municipi lliure de circs amb animals als Països Catalans

Iniciativa Animalista ha celebrat el lleuger però constant augment de la conscienciació vers el sofriment que pateixen en l'actualitat els animals

02/06/2012 Política

Després de l'abolició dels circs amb animals a Mollerussa, ha estat el torn a Les Borges Blanques, que ha aprovat una moció amb els vots a favor de la CUP, ERC i PSOE, i amb les abstencions de l'equip de govern de CiU.

Els convergents van al·legar que el govern principatí ja compta amb una llei que regula aquest tipus d'espectacles, tot i que són els ajuntaments qui en tenen la potestat reguladora.

La moció presentada i defensada pel regidor de la CUP, Gerard Cabezuelo, va poder prosperar gràcies als vots a favor dels representants de l'oposició. Les Borges Blanques es converteix d'aquesta manera en el 70è municipi lliure de circs amb animals als Països Catalans.

La Plataforma Iniciativa Animalista, col·lectiu en defensa dels drets de tots els animals dels Països Catalans, ha celebrat el lleuger però constant augment de la conscienciació vers el sofriment que pateixen en l'actualitat els animals.

Això es materialitza en l'increment d'accions i campanyes, i, concretament, a les Terres de Ponent s'ha impulsat la campanya “Ciutats lliures de circs amb animals” a través de Libera!, que ja ha aconseguit que només quedin dues capitals de comarca en prohibir la instal·lació d'aquest tipus d'espectacles al seus termes.

Valora
Rànquings
  1. Resistència al Pla de Balasc contra l’especulació urbanística i la destrucció intencionada de l’espai
  2. Fa 18 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
  3. La pressió veïnal força l’aturada de les obres de l’Agroparc de Gelida malgrat la desobediència d’Ametller Origen i l’Ajuntament
  4. Mataró: exigeixen la dimissió de la regidora de Cultura
  5. Qui té por de Daniel Cardona?
  6. Som Poble-CUP demana la dimissió de l’alcalde de Sant Martí Vell per la seva col·laboració amb la Fundació Princesa de Girona
  7. Per molts anys Pablo Hasél!, la repressió no podrà silenciar-nos
  8. Sense les Pitiüses, els Països Catalans es buiden de sentit
  9. Una concentració contra l’ampliació de l’aeroport del Prat tanca l’Ecomarxa
  10. UCE de Prada de Conflent: una setmana de reflexió i compromís al peu del Canigó
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid