Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
RETALLADES
Concentració unitària en defensa de l'ensenyament públic

L'Assemblea de Plataformes en lluita en defensa de l'ensenyament públic convoquen una concentració davant del Departament d'Ensenyament a Barcelona per aquesta tarda

12/06/2012 Educació

L'Assemblea de Plataformes en lluita en defensa de l'ensenyament públic van acordar el passat 2 de juny un seguit de demandes i un manifest per la concentració que es durà a terme avui a les 5 de la tarda davant del Departament d'Ensenyament (Via Augusta, 202-224) a Barcelona. L'objectiu és "rebutjar les mesures d'enfonsament de l'educació pública que està implantant la consellera d'educació de la Generalitat de Catalunya, Irene Rigau", ha anunciat l'Assemblea.

La jornada d'avui s'iniciarà a les 5 de la tarda amb una forta xiulada/cassolada i la lectura del manifest. Tot seguit es farà una “cantada i ballada reivindicativa” per tal de donar veu als drets de totes i tots. A les 7 de la tarda es farà un recull-exposició de les lluites que s'estan duent a terme a arreu dels Països Catalans i tot seguit es farà un sopar popular on cadascú es portarà la carmanyola. A les 9 del vespre es projectarà la pel·lícula “La Classe” i finalment l'Assemblea ha convidat a tothom a portar-se la tenda de casa i a passar la nit allà.

Mitjançant un manifest unitari, les diferents plataformes afectades han volgut recordar que aquestes mesures afecten a tothom. Per una banda a les famílies i estudiants, que patiran massificació a les aules, la pèrdua dels professors especialistes durant les baixes no cobertes, la dificultat econòmica que suposarà l'accés a la universitat i als cicles formatius o la destrucció de places d'educació infantil.

Per altra banda, el manifest també ha recordat la situació dels professors que “amb l'ERO plantejat pel departament d'educació hi hauran uns 1500 acomiadaments de professors i es perdran, amb les amortitzacions, un total de 3000 places a infantil, primària i secundària.” També han posat de manifest l'augment d'hores al centre, la reducció de plantilles, l'increment d'hores lectives i les retallades salarials, aspectes que sens dubte faran degradar encara més la feina dels docents.

L'Assemblea formada per les diferents plataformes en lluita han exigit al Departament d'Ensenyament que aturi totes les retallades, tan les anunciades com les ja efectuades, que augmenti la inversió en educació pública des del 3.4% actual fins al 6% del PIB, com a punt de partida, tal i com recomanen els organismes internacionals. També demanen a través d'aquest manifest que es fomenti la participació de la comunitat educativa i de les administracions locals, i que s'arribi a acords, abans de prendre i desplegar qualsevol mesura.

En qüestions més específiques, el manifest ha demanat que es garanteixi una ràtio docents/alumnes adequada, que s'asseguri una educació inclusiva i no segregadora, que es doti els centres públics amb recursos d'espais i infraestructures imprescindibles i que es mantinguin i es creïn places gratuïtes suficients en centres de gestió pública a l'etapa d'educació infantil de primer cicle (0-3 anys).

Respecte als estudis superiors, el manifest ha exigit que s'amplii l'oferta pública de Formació Professional, els Programes de Qualificació Professional Inicial, la Formació de Persones Adultes i el Batxillerat, defensant en tot moment la universitat pública, gratuïta i de qualitat.

USTEC-STEs dóna suport a la concentració

El Sindicat de treballadors d'Ensenyament, USTEC-STEs, també s'han afegit a la convocatòria de l'Assemblea i han animat als professors a participar activament dels actes. La portaveu del sindicat, Rosa Cañadell, ha explicat que “contra les retallades i la resignació que vol imposar la consellera només hi ha un camí: la mobilització. La unitat d'acció sindical i la unitat del professorat amb la resta de la comunitat educativa han de ser les bases des de on continuar amb força i fermesa les mobilitzacions”.

Valora
Rànquings
  1. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  2. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  3. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  4. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  5. La crisi crònica de l'estat espanyol i unes eleccions que no resoldran res
  6. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
  7. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  8. El personal educatiu decidirà en una consulta la continuïtat de les vagues després de l'11-N
  9. El personal de les biblioteques públiques catalanes manté les mobilitzacions per reclamar millores laborals
  10. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid