Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Homenatge
Banyoles dedicarà un carrer a Joan Fuster

La moció de Llibertat.cat i Maulets, presentada per la CUP, va ser aprovada amb els vots a favor de tots els grups municipals

26/06/2012 Política

Banyoles dedicarà un carrer a Joan Fuster (Sueca, 1922-1992) amb motiu del 50è aniversari de la publicació de Nosaltres els valencians, el 90è del seu naixement i el 20è de la seva mort. 

El ple municipal de dilluns va aprovar la moció de la CUP que ha impulsat Llibertat.cat i Maulets [model d'instància] amb l’objectiu que el nom de Joan Fuster sigui inclòs al nomenclàtor dels pobles i viles d'arreu de la nació en el marc de la campanya anual d'homenatge que s'està promovent. El de la capital del Pla de l'Estany ha estat el primer ajuntament a debatre aquesta moció. La moció va ser aprovada amb els vots a favor de tots els grups municipals de l'Ajuntament de Banyoles.

Amb aquesta moció la CUP ha volgut "considerar el nom de l’autor valència per una via pública i així sumar-se a la campanya que Maulets i Llibertat.cat ja fa mesos que han engegat per difondre el pesament fusterià".

Divendres passat, Banyoles va realitzar un homenatge popular a l'escriptor de Sueca a través d'una lectura pública de la seva obra, una iniciativa també engegada per Maulets i Llibertat.cat i organitzada a Banyoles per la CUP. Dijous ja es va celebrar una lectura pública a Granollers.

Campanya anual

Maulets ha posat en marxa una pàgina web per difondre el pensament fusterià i ha programat tot un seguit d’actes públics que ja estan preparant en homenatge a l’escriptor. D'altra banda, a Llibertat.cat es publica diàriament un aforisme diferent de Joan Fuster, sens dubte una les facetes característiques pel qual també és conegut.

En homenatge a Fuster, són multitud els actes que es van celebrant arreu del país. El passat 20 d'abril es va fer un acte organitzat conjuntament entre Maulets i Llibertat.cat al Casal Independentista de l'Eixample La Cruïlla a Barcelona, sota el títol "Joan Fuster i la construcció nacional" amb la participació de Jordi Muñoz, politòleg i investigador a la UAB i Toni Rico, historiador i militant de la CUP a Girona [Veure vídeo de l'acte: 1a part i 2a part].

 

Valora
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  5. 13 anys sense en Toni Lecha
  6. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  7. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  8. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  9. Testimoni llegit per Ignasi Doñate i Sanglas davant l’edifici de la Prefectura Superior de Policia de Barcelona
  10. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid