Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Armes policials
Dotze municipis manifesten el seu rebuig a l'ús de les bales de goma

Vilanova i la Geltrú fou el primer municipi que va aprovar una moció sota aquests termes

31/05/2012 Política
Onze municipis manifesten el seu rebuig a l'ús de les bales de goma Onze municipis manifesten el seu rebuig a l'ús de les bales de goma | Autor: cartell

Stop Bales de Goma (SBG) va llançar fa unes setmanes una nova iniciativa que pretenia comprometre als ajuntaments municipals a prendre posició sobre l'abolició de l'ús de les bales de goma, i ja són 11 els municipis que s'han adherit a la campanya.

1 - Vilanova i la Geltrú (16/04)

2 - Arenys de Mar (25/04)

3 - Les Franqueses del Valles (26/04)

4 - Molins de Rei (26/04)

5 - Sta. Coloma de Gramenet (02/05)

6 - Subirats (07/05)

7 - Capellades (09/05)

8 - Bordils (10/05)

9 - Sta. Coloma de Farners (14/05)

10 - Sallent (14/05)

11 - St. Pere de Riudebitlles (16/05)

12 - Artés (17/05)

 

D' aquesta manera, SBG torna a fer una crida política a treballar per acabar amb aquest tipus d'armament, després que es rebutgés per segona vegada la creació d'una comissió d'estudi sobre les boles de goma i altres dispositius policials al Parlament de Catalunya.

Així doncs tornen a intentar conscienciar als polítics sobre la perillositat d'aquest armament, ja que cada vegada que s'utilitzen les bales de goma per dispersar manifestants o concentrats al carrer, sigui per una protesta o per una celebració, hi ha ferits greus. L'últim d'ells és el cas de l'Iñigo Cabacas, que va morir a causa d'un impacte de bola de goma al cap, a Bilbao. A Barcelona, dos nois han perdut la visió d'un ull el passat 29 de març, i hi ha altres casos de ferits greus.

Els fets són clars, és un armament altament perillós, que no està recomanat per la Comissió Europea, no s'estan respectant els protocols d'actuació policial i això provoca ferits molt greus i incompleix el principi de proporcionalitat que marquen els Drets Humans.

L'actuació que es demana desde SBG per cada municipi que aprova la moció és :

Primer - Fer pública la decisió de demanar l'abolició de l'ús de les bales de goma.

Segon - Traslladar l'acord al Govern de la Generalitat de Catalunya, al Departament d'Interior de la Generalitat de Catalunya i als diversos grups parlamentaris que conformen l'actual Parlament de Catalunya. I comunicar als veïns de cada població de l'acord prés per iniciativa de SBG, fent servir els mitjans de comunicacions municipals habituals.

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  4. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  7. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  8. Nazione rebutja el projecte d'autonomia de Còrsega i el considera una renúncia als drets del poble cors
  9. En el 36è aniversari de la mort de Manuel de Pedrolo: ara fa cinquanta anys criticava el centralisme dels partits socialistes espanyols i reivindicava la llibertat dels pobles
  10. Treballadors de les biblioteques convoquen una bicicletada per denunciar la despesa pública destinada al Tour de França
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid