Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Indignats
El 15-M pren la paraula a Catalunya Ràdio i RAC1

Aquest matí, s'han expressat en directe a les ones amb la lectura d'un manifest. També n'hi han hagut concentracions davant d'entitats bancàries a Barcelona i Girona on s'ha reclamat l'aturada dels desnonaments

27/01/2014

Aquest matí, gairebé un centenar de persones s'han concentrat davant de les emissores de Catalunya Ràdio i RAC1 a l'avinguda Diagonal de Barcelona. Els concentrats han accedit als estudis i després de negociar-ho amb els editors dels programes d'El Matí de Catalunya Ràdio i El Món a RAC1, que s'emetien en aquells moments, han llegir un comunicat en directe (escoltar aquí)

El text que porta com títol, "Avui prenem la paraula gent que normalment no tenim l'oportunitat de fer-ho", denuncia l'actual context de saqueig i explotació capitalista i exigeix l'alliberament de Laura Gómez, secretària d'organització de CGT. El comunicat advertit, també, que "avui han pres la paraula i ja no callaran, han perdut la por".


Concentració davant d'entitats bancàries

Simultàneament, una cinquantena de persones s'han concentrat  davant de la seu de CatalunyaCaixa de l'Avinguda de la Catedral de Barcelona, per reclamar que s'aturin mig centenar de desnonaments que l'entitat està tramitant. Tres dels concentrats, que alhora són representants de diversos col·lectius, entre ells la Plataforma d'Afectats per la Hipoteca (PAH), han entrat a l'entitat per negociar l'aturada de desnonaments.

També hi ha hagut concentracions davant de les oficines de Bankia, Caixa Penedès, i Unnim del centre de Barcelona, han bloquejat l’accés a aquestes mitjançant la protesta pacífica, i realitzant cassolades i performances davant els aparadors. La policia de paisà ha demanat identificació a les persones que participaven en l'acció a Bankia. En aquesta oficina, els concentrats, que han estat negociant amb el director de la sucursal i han aconseguit una reunió el proper dia 24 amb un dels alts càrrecs de l'entitat

En acabar, les diferents columnes s'han concentrat a l'oficina d'Unnim, al passeig de Sant Joan amb Consell de Cent, ja que es nega a negociar, i la concentració, de més de 500 persones, ha tallat la cruïlla. Finalment, davant la pressió social, s'han avingut a negociar la dació en pagament.


Girona

Una trentena de persones s'ha presentat a les 10.00 a l'oficina central a Girona i han demanat parlar amb el director: "Ens hem assabentat que això ja és de tots, de la ciutadania, i venim a demanar-vos si podeu preparar algunes taules, cadires i telèfons" per treballar pels desnonats, ha dit la portaveu de la PAH a Girona, Marta Afuera.

 

 

Valora
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  4. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
  10. Més d’un centenar d’entitats impulsen una campanya de suport a Roger Español davant el judici per les càrregues de l’1-O
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid