Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Repressió 29-M
La Intersindical exigeix l'alliberament de Laura Gómez

El sindicat creu que els governs han pres com a excusa la vaga general per reprimir

26/04/2012 Drets i Llibertats
La Intersindical-CSC exigeix la immediata posada en llibertat de la Laura Gómez, la secretària d'Organització de la CGT detinguda dimarts. El sindicat creu que "es crea un problema, una “situació”, prevista per causar certa reacció al públic, per tal que la gent desitgi les mesures que es volen fer acceptar". Per exemple deixar que es desenvolupi o s’intensifiqui la violència urbana o organitzar atemptats sagnants "per tal que el públic sigui el demandant de polítiques i lleis estrictes de seguretat, en perjudici de la seva pròpia llibertat". "O també crear una crisi econòmica per fer acceptar com un mal necessari el retrocés dels drets socials, de les privatitzacions i dels serveis públics".

Per això s'explica que desprès de la vaga general tan el govern de l’estat com el català hagin anunciat propostes que limiten l’abast de llibertats civils fonamentals com el dret a reunió o manifestació. En aquest sentit, assegura que "és especialment greu que per impulsar aquestes mesures s’hagi pres com a excusa una jornada de vaga general que va transcórrer de forma massiva i majoritàriament pacífica". "Aquesta realitat ha estat ignorada pel govern, que ha atiat l’alarma social per reforçar els mecanismes de control social en una conjuntura especialment conflictiva al nostre país i al conjunt d’Europa", critica.
Valora
Rànquings
  1. "Totes al carrer el 7 de febrer!"
  2. Quan tot falla, no és casualitat
  3. L’ANC convoca un acte a Lledoners en suport a Pablo Hasél, cinc anys després del seu empresonament
  4. Sant Sebastià: Una reflexió pendent
  5. Comunicat de la CACGi davant de la sanció de 300 euros al seu coordinador per la manifestació de Sant Martí Vell
  6. 47è aniversari de l'assassinat de l'independentista Martí Marcó
  7. Carles Castellanos, Agustí Mayor i Softcatalà publiquen en línia el Diccionari de recursos lexicals, una eina clau per enriquir el català
  8. La cloenda de l’exposició “Xirinacs 1975. La força de la noviolència” reivindica la vigència del seu llegat
  9. Cal Bloke esdevé cooperativa d’habitatge i marca un precedent en la lluita pel dret a l’habitatge a Manresa
  10. Mig centenar de persones es planten a les oficines de Vandor per exigir la renovació dels contractes i denunciar lloguers il·legals
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid