Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Llibres
El llibre "Tercera Via" de Lluís Maria Xirinacs, a la venda per Sant Jordi

L'obra està publicada pel Centre d'Estudis Joan Bardina i la Fundació Randa-Lluís Maria Xirinacs

19/04/2012 Cultura
El Centre d'Estudis Joan Bardina i la Fundació Randa-Lluís Maria Xirinacs han anunciat la publicació de l'obra Tercera Via. Sistema General a la mesura de l'home d'avui [pdf] de Lluís Maria Xirinacs coincidint amb la diada de Sant Jordi. El llibre, fins ara inèdit, apareix en la seva versió original catalana, tant en format digital com en paper i consta de dos volums.

Aquest llibre fou escrit l'any 1982 amb la col·laboració del pensador catalanista i llibertari Agustí Chalaux. A l'obra  es proposa un model polític, econòmic i social alternatiu als dos sistemes imperants durant la Guerra Freda.

Amb la publicació d'aquesta obra, el seu autor Lluís Maria Xirinacs s'evidencia com una persona que ha reunit, al llarg de la seva vida, els papers equivalents a un Mahatma Gandhi, -com a lluitador no violent per l'amnistia dels presos i pels drets individuals, col·lectius i nacionals catalans-, a un Raimon Llull, -com a elaborador d'un model filosòfic de coneixement de la realitat-, i ara també el d'un Karl Marx, -com a estudiós de la societat del seu temps, tot proposant un model social alternatiu amb solucions als problemes evidenciats.

Dins un món on, aparentment, tota solució definitiva a un problema no és rendible, apareix una proposta de canvi que propugna, entre altres mesures, la transparència per garantitzar l'exercici de la responsabilitat de tot acte polític i econòmic, alhora que fomenta el reconeixement d'una riquesa comunitària que, repartida, eliminaria la misèria material. Ambdós incentius facilitarien l'aplicació real d'una tècnica i una ciència harmòniques amb la natura dels éssers vius, alhora que necessàries per la nostra supervivència i evolució com espècie dins del nostre planeta.

Tot completant l'obra, apareixen imatges procedents de diferents persones i entitats que han mantingut relació amb els mateixos Xirinacs i Chalaux, així com d'altres que són exemples de les diferents reivindicacions que en aquest model proposat es volen resoldre.

El llibre es podrà adquirir dilluns 23 d'abril a la parada de Gent de la Terra del carrer Canuda/Plaça Vila de Madrid i després de l'Ateneu Barcelonès.

Valora
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  4. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  5. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  8. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  9. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  10. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid