Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Quan l’esperança torna a néixer al País Valencià
18/02/2012 Eudald Calvo
Eudald Calvo, regidor per la CUP a Argentona Eudald Calvo, regidor per la CUP a Argentona

El País Valencià mai ha deixat de sorprendre’m positivament. La tenacitat de les estudiants de l’IES Lluís Vives davant les agressions de la Policia Nacional dirigida, no ho oblidem, des d’instàncies polítiques, és una de les demostracions de dignitat més punyents que he vist els darrers mesos. 

No puc estar-me’n de recordar les càrregues policials que vam viure a la UAB el 2007 o les recents càrregues a la UdG el 2010. I moltes altres fora de l’àmbit estudiantil i que no fa falta recordar. La nostra lluita passa massa sovint per aquestes situacions inexplicables en una societat que s’autoanomena democràtica.

La teoria dels diferents governs autonòmics i estatals és senzilla: les protestes s’han de silenciar a base de violència policial, la única legal segons aquesta democràcia. Una vegada silenciada, es criminalitza el personal que hi ha intervingut i, si no escarmenten, els portem a judici. Fidels seguidors d’aquesta teoria en trobem des del PP fins a ERC, passant per ICV. Però la realitat és tossuda i als valencians ens agrada mantenir el cap ben alt. Sí, és cert, tornarem a sortir al carrer perquè ens agredeixin impunement, tornarem a haver de llegir a la premsa o veure a la televisió que no tenim arguments, que som uns malcriats i totes les crítiques sense fonament de sempre, fins i tot, haurem d’anar a judici acusats de qui-sap-què amb amenaces de presó per haver rebut nosaltres. Però al final, després de tot plegat, no ens quedarà mai la sensació amarga de pensar que no ho vam donar tot per les nostres conviccions, sabrem qui era el violent, qui tenia arguments i, amb el temps, la història ens donarà la raó.

Desitjo que els estudiants valencians de l’IES Lluís Vives especialment, però de tots els instituts del país prenguin consciència de la societat on estem, de la necessitat d’organitzar-nos per plantar cara al moment i que la dignitat sigui l’últim que perdin. No en tinc cap dubte que serà així.

Valora
Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Quan el poder parla al poble com si fos menor d’edat
  3. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  4. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  5. Santa Coloma de Farners impulsa un Cicle de Memòria Antifeixista pels 90 anys de l’assassinat de les germanes Buxadé
  6. La Plataforma Salvem la Unió Cooperatista Barcelonesa demana la mediació del Papa per recuperar l’edifici de la UCB
  7. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  8. Convocada la 94a concentració per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria antirepressiva
  9. La CUP reclama clausurar l’activitat il·legal de la Gola del Fluvià i comprar els terrenys aquest 2026
  10. La fundació Reeixida, denuncia censura en un homenatge als germans Badia celebrat en un edifici de la Generalitat a Girona aquest divendres
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid