Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Quan l’esperança torna a néixer al País Valencià
18/02/2012 Eudald Calvo
Eudald Calvo, regidor per la CUP a Argentona Eudald Calvo, regidor per la CUP a Argentona

El País Valencià mai ha deixat de sorprendre’m positivament. La tenacitat de les estudiants de l’IES Lluís Vives davant les agressions de la Policia Nacional dirigida, no ho oblidem, des d’instàncies polítiques, és una de les demostracions de dignitat més punyents que he vist els darrers mesos. 

No puc estar-me’n de recordar les càrregues policials que vam viure a la UAB el 2007 o les recents càrregues a la UdG el 2010. I moltes altres fora de l’àmbit estudiantil i que no fa falta recordar. La nostra lluita passa massa sovint per aquestes situacions inexplicables en una societat que s’autoanomena democràtica.

La teoria dels diferents governs autonòmics i estatals és senzilla: les protestes s’han de silenciar a base de violència policial, la única legal segons aquesta democràcia. Una vegada silenciada, es criminalitza el personal que hi ha intervingut i, si no escarmenten, els portem a judici. Fidels seguidors d’aquesta teoria en trobem des del PP fins a ERC, passant per ICV. Però la realitat és tossuda i als valencians ens agrada mantenir el cap ben alt. Sí, és cert, tornarem a sortir al carrer perquè ens agredeixin impunement, tornarem a haver de llegir a la premsa o veure a la televisió que no tenim arguments, que som uns malcriats i totes les crítiques sense fonament de sempre, fins i tot, haurem d’anar a judici acusats de qui-sap-què amb amenaces de presó per haver rebut nosaltres. Però al final, després de tot plegat, no ens quedarà mai la sensació amarga de pensar que no ho vam donar tot per les nostres conviccions, sabrem qui era el violent, qui tenia arguments i, amb el temps, la història ens donarà la raó.

Desitjo que els estudiants valencians de l’IES Lluís Vives especialment, però de tots els instituts del país prenguin consciència de la societat on estem, de la necessitat d’organitzar-nos per plantar cara al moment i que la dignitat sigui l’últim que perdin. No en tinc cap dubte que serà així.

Valora
Rànquings
  1. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines convoca una doble mobilització contra la visita reial a Sant Martí d’Empúries
  2. La Marxa de la Llibertat: "Cinquanta anys del primer gran acte de desobediència civil dels Països Catalans"
  3. Accions de protesta contra CaixaBank (patrons de la Fundación Princesa de Girona) i la mateixa seu de la FPdGi una setmana abans dels actes Borbònics a Catalunya
  4. Fa 8 anys de la mort d'Eva Serra i Puig, lluitadora independentista i historiadora
  5. "Canigó" va publicar fa cinquanta anys el primer gran relat de Carles Garcia Solé sobre la fugida de Segòvia
  6. La CUP denuncia un possible apartament turístic irregular vinculat a l'alcaldessa de Cadaqués
  7. El TSJC admet a tràmit la reclamació d'Ecologistes en Acció per dotar les Serres de Miralles-Queralt d'un Pla de Gestió
  8. Convocada una Assemblea Popular Municipalista per debatre el futur de Barcelona
  9. Catorze Banderes Negres alerten de la degradació del litoral dels Països Catalans
  10. El Sindicat d'Habitatge de l'Eixample denuncia la turistificació coincidint amb l'arribada del Tour de França
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid