Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Abús policial
Continua la mobilització estudiantil a València

6 persones continuen encara detingudes a conseqüència de les tres càrregues policials que hi va haver només en un dia

17/02/2012 Educació
La mobilització estudiantil no s'atura i s'intensifica després que les càrregues policials contra els estudiants se saldessin amb una desena de detinguts i diversos ferits.

Aquest divendres al migdia s'han convocat concentracios a davant de totes les facultats de la Universitat de València, mentre que als instituts s'han celebrat concentracions a les portes després de l'hora del pati. A l'IES Lluís Vives, on va començar la mobilització, la protesta té lloc a dos quarts d'una

El Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans (SEPC) ha exigit la posada en llibertat sense càrrec de tots els detinguts. El sindicat considera que no hi ha cap motiu que justifiqui la detenció dels estudiants ja que "en cap moment han dut a terme cap acció que permeta la restricció dels seus drets". En aquest sentit, assenyala que "si els estudiants han fet ús de la força ha estat en legítima defensa en el moment de l’escomesa policial".

A més, exigeix també un comunicat de les autoritats pertinents on demanin disculpes públiques per la brutalitat policial. El SEPC creu que és "intolerable que davant les legítimes protestes de la comunitat educativa es faça recurs de la violència més extrema".

El sindicat denuncia que l'actuació policial ha estat "exageradament desproporcionada", arribant a titllar-ho de "càrregues paramilitars contra estudiants", la majoria menors d'edat, i apunta que tots aquests fets s'han produït "arran de l'exercici del més legítim dret de defensar l'ensenyament públic i de protestar contra les retallades".

El SEPC encoratja tota la comunitat educativa i tota la societat en general a mostrar el seu rebuig a l'actuació policial en els diferents conentracions que hi ha convocades.

Sis persones encara detingudes

El resultat de l'actuació policial en la jornada de dijous fou de 10 detinguts, un dels quals va haver de ser traslladat a l'hospital ateses les greus ferides que li van provocar els agents, i desenes de ferits, molts d'ells menors d'edat. En aquests moments, encara hi ha sis persones detingudes que han passat la nit a comissaria.

Després dels fets ocorreguts el passat dimecres, en una concentració davant de l’IES Lluís Vives en defensa de l'ensenyament públic i contra les retallades, on es va detindre un menor, i de les sis detencions en la concentració de suport de dijous, una de les quals va ser la d’un militant del SEPC, la repressió policial va continuar fins la nit pels carrers del centre de València.

A les sis de la tarda es va convocar davant Delegació de Govern, al carrer Colom, una concentració de rebuig a la repressió patida, en la qual la policia va tornar a carregar contra els manifestants, amb el resultat de dues detencions més.

Més tard, davant la Prefectura de la Policia Nacional, es van concentrar al voltant d'unes 200 persones que, de manera pacífica van exigir l'alliberament dels companys detinguts. Va ser aleshores quan la Policia Nacional espanyola va tornar a carregar, per tercera vegada en un dia, contra els manifestants allí concentrats, amb el resultat de dues detencions més.
Valora
Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. València omple els carrers pel 25 d’Abril contra les agressions a la llengua i al país
  3. 90è aniversari de l’assassinat del germans Badia
  4. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  5. Fa nou anys que ens va deixar Ton Ribas i Sala
  6. Paiporta alça la veu pel 25 d’Abril: memòria, dignitat i reconstrucció en clau de país
  7. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  8. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  9. Carrers plens i creix la crítica als sindicats majoritaris
  10. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid