Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Primavera valenciana
Cadena humana a l'IES Lluís Vives mentre la repressió arriba a Sueca

L'IES Joan Fuster de Sueca ha patit aquest divendres l'actuació de la Guàrdia Civil mentre protestava

24/02/2012 Educació
L'IES Lluís Vives manté la seva lluita tot i la repressió. Estudiants, professors, pares i mares han fet una cadena humana aquest divendres envoltant l'institut en una cadena humana com a mostra de rebuig a les retallades en educació que escanyen desenes de centres valencians i també contra les càrregues policials viscudes en el marc d'aquesta lluita.

"Menys corrupció, més educació", "no ens miris uneix-te", "delegada dimissió" han estat les consignes més escoltades durant la cadena humana.

La lluita estudiantil al País Valencià segueix viva tot i la repressió policial, que també s'ha fet sentir aquest divendres en aquest cas a l'IES Joan Fuster de Sueca, també mobilitzat per una educació en català, pública i de qualitat. Els estudiants i treballadors del centre han tallat la carretera per protestar contra les retallades fins que ha arribat la guàrdia civil, que ha culpat els professors de la protesta i ha provocat escenes de tensió. Finalment, els agents s'han endut dos professors a la caserna per identificar-los i els ha deixat en llibertat.

La protesta dels instituts de Sueca i València s'emmarquen en una mobilització generalitzada que es viu aquestes setmanes als centres educatius públics del País Valencià sacsejats pels problemes de retallades i subministraments per impagaments del govern valencià. D'ençà que van començar, les protestes han estat marcades per la virulenta repressió policial contra el moviment.

En aquest sentit, l'IES Lluís Vives insisteix en demanar la depuració de responsabilitats, la neteja dels expedients dels alumnes detinguts i el respecte al dret de la comunitat educativa de continuar amb el dret legítim a protesta.
Valora
Rànquings
  1. De la Ciutadella a Via Laietana: els símbols del poder no cauen sols
  2. Mataró homenatjarà Joan Peiró en el 84è aniversari del seu afusellament pel franquisme
  3. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  4. PSC, PP i Vox veten la compareixença de Pablo Hasél a la comissió del Parlament sobre el sistema penitenciari
  5. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  6. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  7. Via Laietana 43 torna a omplir-se per exigir la sortida de la Policia espanyola
  8. Mor Josep Vilarasau i Salat
  9. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  10. USTEC denuncia que el Govern va ocultar les incidències de PISA mentre promocionava l'informe de l'OCDE
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid