Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
31-D
Mig centenar de joves es manifesten a Palma contra la crisi

A l'entorn de mig centenar de joves es van manifestar ahir pels carrers Palma sota el lema "Els joves sortim al carrer plantem cara a la crisi". La marxa estava convocada per Maulets i la CAJEI dins del marc de mobilitzacions reivindicatives de la Diada Nacional de Mallorca.

30/12/2011 Política
El manifestants han  sortit de la font de la rambla de Palma escortats per la policia nacional corejant consignes "ni com França, ni com Espanya: Països Catalans"; "Mallorca no és Espanya" i Policía tortura i assassina i han finalitzat la marxa en l'espai cultural Can Alcover.

Durant la manifestació s'ha llegit un manifest en el qual han denunciat les "agressions" al territori i al "poble", han acusat a l'entitat Cercle Balear de pertànyer al "sector feixista" i d'estar "emmascarat darrere d'una falsa moderació". El manifest  condemna les dificultats que sofreix la joventut per accedir a l'habitatge o a un servei sanitari "universal

Ja en Can Alcover, on s'han organitzat diferents activitats de caràcter lúdic, David Pujol, al que demanen 9 anys de presó i 13.000 euros de multa per presumptivament atemptar contra l'autoritat i ultratjar la bandera espanyola l'any passat durant la celebració de la diada de Mallorca, ha defensat el caràcter pacífic de la marxa. "Lluitarem al màxim per a que així ho sigui", ha destacat Pujol.

En aquest sentit, el jove ha explicat a Europa Press que el cas pel qual ell i tres companys més estan encausats s'està "investigant " i no ha volgut detallar més dades per "facilitar el treball a la policia".

Tanmateix, ha assenyalat que els incidents de l'any passat van ser motivats pel nerviosisme de dos joves agents de policia "que van començar a colpejar la gent" i perquè hi havia un "feixista que tirava cadires de ferro per sobre dels manifestants" i que, en el context de les agressions, hi va "haver gent que es va haver de defensar".

Font: Diari de Balears

Valora
Rànquings
  1. El govern de Sant Just Desvern rebutja personar-se en el cas de la violència policial
  2. El Correllengua Agermanat 2026 passarà per més de 80 municipis dels Països Catalans
  3. Clam acadèmic per salvar el Centre d’Història Contemporània de Catalunya
  4. Nova protesta de la Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines (CACGi) davant la seu de la Generalitat
  5. La maldat com a bandera
  6. Detingudes dues militants d’Arran Sant Just en una operació policial vinculada a accions de suport a Palestina
  7. IPS–CUP reclama un lideratge compromès amb Salt després de la dimissió de l’alcalde
  8. Independents per Salt–CUP vota en contra dels pressupostos de 2026 per incompliments de govern i manca de projecte
  9. Salvador Vergés i Tejero guanya el 18è Premi Helena Jubany amb el relat Mosca morta
  10. L’ASM, ANC i Decidim-País Valencià denuncien el biaix territorial en les licitacions públiques: 7 de cada 10 s’adjudiquen des de Madrid
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid