Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Agricultura ecològica
Alcoi, municipi lliure de transgènics

El Ple de l'Ajuntament d'Alcoi aprovava aquest dimecres la moció per tal de declarar la ciutat com 'Zona Lliure de Transgènics'. El Partit Popular va condicionar el seu vot a la introducció d'una esmena que va ser denegada per la resta dels partits.

22/12/2011 Territori

Aquesta moció va ser presentada conjuntament per la Colla Ecologista La Carrasca i el Grup d'Ecologia i Medi Ambient d'Acampadalcoi, amb el suport de 18 entitats com ara sindicats agraris, associacions de veïns... Entre altres coses, des d'aquests grups parlaven de com l'alliberament d'organismes transgènics al medi ambient suposa un risc per a la biodiversitat i per a la salut. Al mateix temps, apuntaven que el consum d'aquests pot provocar efectes irreversibles i imprevisibles sobre els ecosistemes afectats per aquesta contaminació genètica.

Com apuntàvem, el Partit Popular va proposar una esmena al text de la moció condicionant així el seu vot positiu. El regidor popular José Luís González apuntava que el text hauria de recollir "les directrius que marca l'OMS sobre aquest tema i per suposat la llibertat del consumidor". Afegint que des de l'Ajuntament, sobre aquest tema, "es pot assessorar però no obligar", tot anunciant el seu vot negatiu si no s'incloïa l'esmena del seu grup.

Va ser l'edil de Medi Ambient Jordi Tormo l'encarregat de defensar la posició del Govern Local al plenari, tot destacant el gran treball que havien fet La Carrasca i Acampadalcoi elaborant el text que presentaven. Per a Tormo, l'Organització Mundial de la Salut encara no havia tractat d'aprofundir en aquest tema, així que el seu punt de vist no era fundamental.

Amb la declaració d'Alcoi com a 'Zona Lliure de Transgènics', la ciutat s'afegeix a les més de més de 200 regions i més de 4500 entitats locals de tota la Unió Europea que han pres mesures per sol·licitar la prohibició del cultiu de transgènics en el seu territori, i la xifra continua creixent.

Des d'Acampadalcoi i La Carrasca manifestaven la seua satisfacció per la decisió del plenari, al temps que anunciaven que portarien aquest tema a altres poblacions veïnes de la comarca.

Font: Ara Multimèdia

Valora
Rànquings
  1. Membres de la CACGI tallen l'accés a les ruïnes d'Empùries on s'ha de reunir avui els Borbons
  2. Boicot, talls de carretera i estelades per mar: l'antimonarquisme planta cara a la visita dels Borbons a Empúries
  3. El Pi de les Tres Branques tornarà a reunir l'independentisme
  4. Xavier Barberà: «Els independentistes també lluitem pel nostre alliberament de classe»
  5. Ramon Usall: "Existeixen pocs instruments d'espanyolització més eficaços que la selecció espanyola de futbol"
  6. L'ANC protesta contra la visita de Felipe VI al Liceu i denuncia que la monarquia «no té cap legitimitat a Catalunya»
  7. La 58a Universitat Catalana d'Estiu sota el lema «Països Catalans més que mai: desenvolupament o progrés»
  8. La Fundació Reeixida reivindica els 43 independentistes morts i ferits durant la resistència al cop d'estat del 18 de juliol de 1936
  9. Homenatge als "Patriotes" que fa seixanta anys van segrestar la Mare de Déu de Núria per desafiar el franquisme
  10. La Ràpita instal·larà una pantalla gegant a la plaça 1r d'Octubre per seguir la final del Mundial entre Espanya i Argentina
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid