Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Maulets lliura 40 plaques franquistes a l'Ajuntament de l'Hospitalet

Maulets de l'Hospitalet de Llobregat i de Cornellà va lliurar el passat 12 d'octubre, coincidint amb el Dia de la Hispanitat, més de quaranta plaques franquistes del Ministerio de vivienda a l'Ajuntament de l'Hospitalet. Les plaques "s'havien netejat" de la ciutat els dies anteriors per "mostrar el rebuig al dia de la Hispanitat, des del genocidi comès als pobles americans, fins l'actual paper de l'estat espanyol vers els Països Catalans i la seva llengua i cultura".

Amb aquesta acció, l'organització juvenil referma el seu compromís amb la recuperació de la memòria històrica i amb la dignificació de tots aquells que van perdre la vida contra el feixisme i per la llibertat.

17/10/2011 18:16 Drets i Llibertats
plaqueslhMaulets denuncia l'existència encara ara de símbols franquistes a molts carrers, la majoria llistats pel Memorial Democràtic. Així mateix, exigeix a l'Ajuntament que els retiri de manera immediata i reclama l'eliminació de la nomenclatura franquista d'aquells carrers de la ciutat que avui en dia encara llueixen noms relacionats amb el franquisme.
 

A més, anima els veïns de la ciutat i de la resta del Baix Llobregat a continuar la tasca encetada i a seguir retirant les plaques i la simbologia feixista de la ciutat, com anuncia que seguirà fent l'organització "fins que no en quedi ni un".

Per saber-ne més:

12 d'octubre, res a celebrar


Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  4. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. La vaga indefinida de Biblioteques suma suports sindicals i socials
  10. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid