Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El deute de les Balears arriba a un nou rècord històric

El deute de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears es va situar en el segon trimestre de l'any en 4.561 euros, fet que suposa un nou rècord històric per a les Balears i un augment del 19,3% respecte als nivells d'endeutament assolits en el mateix període de 2010 (quan la xifra era de 3.822.000 d'euros). 

La Veu de Mallorca assenyala que així ho reflecteixen les dades elaborades pel Banc d'Espanya que, en el cas balear, detecta també un increment del 2,7% amb relació al deute quantificada en el primer trimestre de l'any (4.440 milions d'euros).

18/09/2011 23:27 Economia

Afegit a això, el deute de la comunitat autònoma balear suposa ja el 16,9% del "PIB regional", el que constitueix una altra xifra rècord i situa a lesIilles com la quarta comunitat autònoma amb més pes de l'endeutament en la seva economia, només superada en aquest punt pel País Valencià, la Comuintat Autònoma de Catalunya i Castella-la Manxa.

En el cas de les empreses públiques, el deute quantificada en el segon trimestre de l'any es va situar en 690 milions d'euros, fet que suposa un lleu descens del 2,2% respecte al mateix període de l'any passat.

 També s'ha reduït respecte al primer trimestre els nivells d'endeutament de l'aparell instrumental de la comunitat, ja que en els primers tres mesos de l'any es va arribar als 710 milions d'euros de deute.

No obstant això, el Banc d'Espanya assenyala que el deute de les empreses públiques de l'arxipèlag balear equival a un 2,2% del PIB.

FONT: La Veu de Mallorca 

Per saber-ne més:

Les Balears acumulen un deute de 4.561 milions d'euros DdBalears

El preocupant deute balear DdBalears

El deute de les comunitats autònomes creix un 23,5% fins al juny i marca un rècord al suposar el 12,4% del PIB El Periódico

El deute de les Balears marca un nou rècord en el segon trimestre IB3 Notícies

 


 

Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  3. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  4. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  5. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  6. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  7. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  8. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
  9. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  10. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid