Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La primera alcaldessa de la CUP atribueix l'èxit a l'honestedat

Irene Palol és la primera alcaldessa dona de la Candidatura d'Unitat Popular (CUP). El passat 11 de juny va prendre possessió com a primera autoritat de l'Ajuntament de Viladamat (Alt Empordà).
 

Entrevistada per Llibertat.cat ja com a alcaldessa, Palol assenyala que l'èxit d'aquesta organització, la CUP, es deu a "l'honestedat". En aquest sentit, considera que "la gent ens ha desinstitucionalitzat". I confessa: "Jo no vull ser política ni vull ser-ho, sóc una veïna de Viladamat que creu que les coses es poden fer d'una altra manera". 

01/07/2011 12:34 Política
Per Palol, l'honestedat ha d'anar sempre per davant i cal fer política de tal manera que "el poble assumeixi decisions i en sigui responsable". És per això que predica que"no ens hem de deixar institucionalitzar" perquè "la maquinària farragosa del poder corromp i això no ens ha de passar", admet.
 
Alerta d'un "buit" si la CUP no es presenta al Parlament
 

Palol es mostra clarament favorable que la CUP concorri a les properes eleccions al Parlament. Tot i que l'any passat la formació va decidir no presentar-se, Palol manifesta que "tant de bo aquesta vegada es proposi fer el salt, però això sí, un salt amb els peus a terra i sense perdre mai la perspectiva que ens fa ser com som". Palol considera que si la CUP no es presenta hi haurà un buit en l'electorat i això provocarà que "si no l'omple la CUP més tard o més d'hora l'omplirà algú altre".

L'alcaldessa de Viladamat reconeix que la CUP és una organització relativament jove i sense experiència -cosa que "m'omple d'orgull", diu- però considera que "cal viure-ho com un punt fort en el sentit que no estem institucionalitzats, ni corromputs, ni encotillats, ni desil·lusionats". I és per això que tot i ser una formació jove creu que cal fer el pas perquè "cal donar veu i vot a tota la gent que defensa, treballa i creu en la Candidatura d'Unitat Popular".

 

Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. "Temps de mobilització"
  4. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. 25 d'abril de 1707: 318 anys de resistència
  10. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid