Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Oliveres: "25 o 30 persones no poden desprestigiar un moviment que n'ha mobilitzat 30.000"

El president de Justícia i Pau, Arcadi Oliveres, està sorprès però tranquil per l'anunci de Puig de querellar-s'hi per calúmnies als Mossos d'Esquadra. L'economista sap que no va dir cap mentida -hi ha hagut episodis en què s'ha fet evident la presència de secretes per esvalotar mobilitzacions- perquè ell ha deixat clar que no té proves que fos el cas d'ahir.

L'economista ha participat aquest dijous en una assemblea a l'acampada de Lleida, on ha criticat contra la criminalització que està patint el moviment 15-M per part dels partits del Parlament i els mitjans de comunicació de masses.

16/06/2011 15:23 Drets i Llibertats

 

En aquest sentit, ha dit que les accions "de 25 o 30 persones que han estat violentes" no poden desprestigiar el moviment dels indignats, que calcula que a Catalunya ha mobilitzat "unes 30.000 persones".
 
19jrgbL'activista ha participat aquest dijous a Lleida en una assemblea improvisada a la plaça de Ricard Viñes i ha participat a la inauguració del cinquè Campus per la Pau, que se celebra fins divendres a la Universitat de Lleida. L'economista ha condemnat els actes violents que ahir es van registrar al Parlament i ha acusat Mas de ser "el primer que va creuar la línia vermella quan va tancar el primer quiròfan". Oliveres ha dit sentir-se "molest" perquè creu que les accions "de 25 o 30 persones que han estat violentes" no poden desprestigiar el moviment dels indignats, que calcula que a Catalunya ha mobilitzat "unes 30.000 persones". A més, ha insistit que "no està acreditat" que alguns Mossos de paisà haguessin iniciat la violència. En aquest sentit, Oliveres ha reconegut sentir-se "molest" pel fet que "se'n vulgui agafar la part del tot" i ha insistit que les raons de la protesta segueixen existint.
 

En fins a tres ocasions, Oliveres s'ha referit des de Lleida a unes imatges publicades a la xarxa on s'acusa uns agents de paisà dels Mossos d'Esquadra d'haver iniciat els fets violents a les portes del Parc de la Ciutadella. Tot i això, Oliveres ha insistit que aquest extrem "no està acreditat". No obstant, l'economista ha volgut recordar que, l'any 2000 en una protesta contra el Banc Mundial, o el 2002 en la cimera de la UE a Barcelona, "s'havia comprovat que agents policials o persones pagades pels agents policials iniciaven i duien a terme accions violentes".

Mossos de paisà ahir al Parc de la Ciutadella

Oliveres ha aclarit que "no està acreditat" que fos la policia qui iniciés els incidents en els fets d'ahir al Parlament. Oliveres simplement fa el que ha fet tota la vida: documentar les injustícies. És per això que avui a Lleida ha tornat a recordar que l'any 2000 en una protesta contra el Banc Mundial, o el 2002 en la cimera de la UE a Barcelona, "s'havia comprovat que agents policials o persones pagades pels agents policials iniciaven i duien a terme accions violentes".

Ahir en roda de premsa l'activista recordava que fa uns anys van denunciar la delegada del govern espanyol a Catalunya Julia García Valdecasas "perquè sabíem de bona font que havia estat finançant gent que havien tirat endavant els aldarulls". Tot i que Oliveres assegura que això no es pot acreditar en l'actuació policial del moviment 15-M, sí que assenyala que "això és un sistema que els polítics coneixen molt bé per desprestigiar els moviments socials". Aquest fet, però, ha estat denunciat per molts testimonis de les protestes d'aquests dies que asseguren haver detectat la presència de secretes que atien els disturbis.

La solidaritat amb Oliveres no s'ha fet esperar i de seguida el Twitter ha començat a treure fum amb piulades en suport a l'activista que s'agrupen sota les etiquetes #jotambesocarcadi i #ambarcadioliveres, que acumulen ja centenars de missatges. 

{youtube}mxF17OulTvk{/youtube}

 

Per saber-ne més:

Puig anuncia que investigarà Arcadi Oliveres per calúmnies als Mossos

15-J: Difamació mediàticopolicial i victimisme polític

Els polítics senten l'alè del malestar popular al clatell  

Els indignats acampen al Parlament    

Aturem les retallades  
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  6. La màfia castellana
  7. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  8. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  9. Acte a l'Ateneu Barcelonès sobre la persecució judicial de l'independentisme
  10. L'extrema dreta manté Perpinyà, però el mapa municipal de la Catalunya Nord queda fragmentat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid