Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Lliurament dels premis Enderrock aplega 1.500 persones a la sala Artèria de Barcelona

El director del Grup Enderrock, Lluís Gendrau, va criticar les retallades pressupostàries: 'La gent de la cultura no volem ni podem permetre més retallades.' També va lamentar que TV3 no transmetés l'acte en directe.

La nit dels Premis Enderrock es va traslladar enguany a la sala Artèria, deixant al darrera la sala Bikini on s'havia celebrat durant les darreres 9 edicions. Tot i així, la festa d'ahir continuar conservant el seu caràcter popular i de punt de trobada del sector musical (músics, programadors, discogràfiques, periodistes...). Els Premis Enderrock reconeixen com cada any els millors discos, grups, artistes i cançons tant per votació popular com segons la crítica musical.

15/03/2011 10:45 Cultura
Segons la crítica, els millors artistes de 2010 han estat Mishima (millor grup de pop-rock), Sanjosex (millor grup de cançó d'autor), Els Pets (millor artista de l'any), Kaulakau (millor grup de folk), Standstill (millor grup català en altres llengües) i Estúpida Erikah (grup revelació). La votació popular d'enguany també ha reconegut artistes com Els Pets, Els Amics de les Arts, Cesk Freixas, Pep Gimeno, Botifarra, La Troba Kung-Fú o La Carrau.   
 
A l'acte es va homenatjar a diversos protagonistes del món musical del país, com  Sopa de Cabra, 25 anys després del seu naixement, també es va recordar el malaurat Esteve Fortuny (Dharma), Núria Feliu, Oriol Tramvia, Ara va de Bo, Xavier Berenguel, La Negra i la Vella.
 
També va comptar amb les actuacions dels Pets, Mishima, Sanjosex, La Iaia, Kaulakau + Miguel Fernández i Biel Ballester Trio.
 
La nit va tenir alguns moments reivindicatius. Per exemple, Lluís Gendrau va criticar les retallades pressupostàries: 'La gent de la cultura no volem ni podem permetre més retallades.' També va lamentar que TV3 no transmetés l'acte en directe. Tot amb tot, la transmissió es va poder seguir cia Twitter (etiqueta #premisEDR, que va arribar a ser dominant durant la celebració). Sota aquesta etiqueta es van poder llegir comentaris de gent que deplorava que la gala es fes en un teatre gestionat per la SGAE –el públic també va deplorar-ho amb algunes xiulades quan es va anomenar la SGAE en els agraïments protocol·laris. I el cantant de Xàtiva Feliu Ventura, quan va pujar a l'escenari, va lliurar el premi al millor directe de cançó a Cesk Freixas per recordar que al País Valencià no poden veure TV3, des del tancament dels repetidors, però que el senyal de la música catalana sí que arribava al País Valencià.                                  
Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  3. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  4. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  7. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  8. 13 anys sense en Toni Lecha
  9. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  10. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid