Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
L'Ajuntament de Banyoles censura la campanya en defensa de l'Estany

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) Pla de l’Estany ha denunciat que l’Ajuntament de Banyoles -governat per CiU i PSC- ha obligat la Plataforma en defensa de l’aigua  de l'Estany constituïda recentment a Banyoles a retirar el punt de recollida de signatures que havia habilitat a la Plaça Major de la ciutat.

La formació, organització membre de la plataforma veïnal en lluita per defensar l’aigua de l’Estany de Banyoles, ha explicat que membres de la Policia Local s’han acostat aquest dissabte al migdia a la parada de la plataforma i els han obligat a desmuntar-la i a cessar la recollida de signatures.

11/12/2010 14:17 Territori

La Plataforma cívica en defensa de l’aigua de l’Estany de Banyoles demana l’aturada del procés pel qual el consistori vol crear una empresa mixta per gestionar l’aigua de Banyoles i reclama transparència i participació ciutadana.

 “L’Ajuntament de Banyoles ha demostrat ser molt poc amic de drets bàsics com el de la llibertat d’expressió”. Així de contundent s’ha mostrat aquest dissabte la Candidatura d’Unitat Popular (CUP) Pla de l’Estany, que ha denunciat el fet que la Policia Local hagi obligat la Plataforma cívica en defensta de l’aigua de l’Estany de Banyoles a retirar el punt de recollida de signatures que havia habilitat a la Plaça Major de Banyoles, on aquest cap de setmana se celebra la Fira de Nadal.
 
Segons explica cimg0813la CUP, membres de la Policia Local s’han acostat a la parada de la plataforma i els han demanat la instància per ubicar un espai a la Plaça Major. Els membres de la plataforma que es trobaven a la parada els han mostrat la instància, que no estava aprovada per l’Ajuntament, i seguidament els han obligat a retirar la parada i a cessar la seva activitat. “Volen impedir que informem els veïns del conveni que pretén aprovar l’Ajuntament de Banyoles”, lamenta la formació, que remarca que el consistori va convocar un ple extraordinari on va aprovar inicialment el conveni de l’aigua “d’esquitllentes” i sense informar els veïns que són els propietaris de l’aigua. En aquest sentit, apunta, la mobilització s’ha hagut de dur a terme “a marxes forçades” atesa la imminència del ple de desembre on el consistori pretén aprovar definitivament el conveni.

Seguiran protestant


La CUP anuncia que seguirà denunciant “els interessos ocults d’aquest conveni que tants perjudicis pot provocar per al benestar de l’Estany i dels ciutadans de la comarca” i anima la plataforma veïnal a seguir endavant amb la recollida de signatures i la presentació d’al·legacions per evitar que el proper 27 de desembre l’Ajuntament aprovi un conveni  “que obrirà les portes a les sobreexplotació de l’Estany, posant en perill l’equilibri ecològic de la conca lacustre”, a més d’hipotecar el govern municipal fins l’any 2060 i apujar els rebuts de l’aigua. “I tot sense haver informat el més mínim la ciutadania”, lamenta, fet que segons la formació posa de manifest els interessos econòmics que hi ha darrere d’aquesta operació i que podria comportar l’entrada d’agents externs a la gestió de l’aigua.

La CUP anuncia que malgrat “la censura” que l’Ajuntament ha practicat aquest dissabte seguirà emprenent accions de sensibilització perquè “tots els veïns prenguin consciència del que es practica a les seves esquenes”. En aquest sentit, anima tothom a penjar les pancartes de la plataforma a les seves terrasses, a recollir signatures, a presentar al·legacions fins al 23 d’aquest mes i a fer sentir el clam veïnal al ple del proper 27 de desembre.
 
Per saber-ne més:
 
 
Rànquings
  1. Neix 'Ràfec', una nova revista d'història social i cultural des de la perspectiva materialista
  2. Poble Lliure i La Forja rebutgen un front d'esquerres amb ERC, els Comuns i la CUP i aposten per reforçar l'independentisme rupturista
  3. Violacions greus de drets fonamentals de la policia contra els 600 cantaires
  4. Mor en combat un dirigent històric del Front Polisario enmig d'un conflicte cada cop més invisible
  5. Garzón es presenta com a víctima a TV3 i dona lliçons de democràcia
  6. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  7. L'Hospitalet rememora el segrest de la Mare de Déu de Núria, una acció de resistència contra el franquisme
  8. L'aplec del Canigó, la primera cita per a la regeneració de la Flama
  9. Commemoració del 60è aniversari del segrest de la Mare de Déu de Núria
  10. Més d’un centenar d’entitats impulsen una campanya de suport a Roger Español davant el judici per les càrregues de l’1-O
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid