Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Manifestacions en suport a la població saharauí a diversos indrets del país

Dilluns passat es va fer concentracions a Barcelona, a Palma i a València. Ahir, es va fer a Vilanova i la Geltrú i a Mataró

Aquest vespre s'han convocat una nova concentració al del Consulat General del Marroc, al carrer Diputació 68-70 de Barcelona mentre que a Palma hi haurà un nou acte de protesta amb una manifestació que partirà des de la Plaça d'Espanya i finalitzarà davant delegació del Govern espanyol davant els successius atemptats als drets humans per part de las forces de repressió marroquines contra la població civil saharauí. A Girona també es farà una concentració a les 19:30, davant de l'Ajuntament.

11/11/2010 03:33 Internacional
El Ple de dilluns passat a Vilanova i la Geltrú  va rebutjar en bloc la moció d'urgència que la CUP va presentar en resposta a l'atac militar del Marroc d'aquell mateix matí. Degut a la immediatesa dels fets, la CUP va considerar pertinent plantejar al Ple una moció per la via d'urgència que deixés clara la condemna de l'Ajuntament de Vilanova a la violació sistemàtica que el Rgne del Marroc comet als Territoris Ocupats Sahrauís i el compromís del consistori amb una solució al conflicte en termes de pau i autodeterminació. No obstant això, tots els grups van rebutjar les raons de la CUP per haver utilitzar la via d'urgència, al·legant que no havien tingut temps per llegir-se la moció. Per la seva banda, la CUP es va mostrar indignada per l'excusa i va forçar que s'arribés a la votació de la urgència de la moció, que va confirmar en vots l'aïllament de la CUP en voler impulsar una condemna ràpida de l'atac militar marroquí al camp sahraui de Gdeim Izik. Ara bé, va convocar la concentració d'ahir a les 20h a la Plaça de la Vila sota el lema "Pau i autodeterminació per al Sàhara Occidental".

Per la seva banda, la CUP de Mataró ha manifestat el seu suport a les autoritats de la República Àrab Democràtica Saharauí (RASD) i a la lluita dels saharauís en els territoris ocupats il·legalment pel Regne del Marroc, amb la complicitat de l’Estat espanyol. En aquesta línia, la CUP de Mataró ha donat suport  a totes les mostres de solidaritat envers el poble saharià i va convocar a tota la població a participar  a la concentració a favor de la llibertat del Sàhara davant de l'Ajuntament de Mataró.
 
Dilluns passat, unes tres-centes persones es van concentrar a Barcelona, i prop d'un centenar a València
 
 Per saber-ne més:
 
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  4. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  5. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  8. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
  9. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  10. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid