Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Homenatge als alumnes i professors del Liceu Escolar de Lleida morts durant els bombardejos de 1937

Ahir, amb la celebració del dia del Liceu Escolar i la  inauguració d’una placa institucional on s’explica la història i el bombardeig que va patir aquesta institució per part de l’aviació feixista durant la Guerra Civil, es va fer un acte de justícia, segons la CUP de Lleida, ja que la formació independentista ho venia reclamant d'ençà del 2007,  en ocasió del 70è aniversari del bombardeig.
La CUP de Lleida va fer la seva ofrena floral amb l'assistència d'una trentena de persones, en un acte que venen reiterant els darrers anys junt a la reivindicació que l'ajuntament coloqués una placa explicativa del monument, com per fi es va fer ahir.
 
 

03/11/2010 00:03 Drets i Llibertats
Recordem que el 2007 la CUP participà de l'homenatge de la ciutadania al monument en record del Liceu Escolar, un homenatge que continuaria un any després quan el 4 de novembre del 2008 es procediria, per part de la CUP, a la col·locació d'una placa (anònima, sense ànim de protagonisme) explicativa dels fets que van tenir lloc en aquest espai en defecte de cap placa o element expositiu en aquest sentit per part de l'Ajuntament.
 
liceu3L’agost del 2009 i després de la desaparició de la placa de la CUP, va entrar una petició al registre de la Paeria exigint-ne la restitució però per part de les autoritats, ja que entenien que el monument per si sol no complia la tasca divulgativa i educativa tant necessària i que sense una placa o plafó explicatiu, els fets que es pretenien recordar amb l'escultura passaven completament desapercebuts pels vianants.
 
La passivitat de l’ajuntament feu que la mateixa CUP restituís el novembre passat aquesta placa anònima que encara avui es pot contemplar a la base de l’escultura.
 
Avui, per fi, es compta amb una placa instal·lada sobre un plafó per part de l'administració i la CUP de Lleida considera que és un pas necessari per la memòria històrica de la ciutat guanyat gràcies a la perseverança de tota la ciutadania que no s'ha cansat d'exigir-ho en aquests darrers anys.
 
Rànquings
  1. Ha mort el lluitador independentista Quim Pelegrí i Pinyes
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  3. Llibre i web per mantenir viva la memòria de Joan Rocamora
  4. La manifestació "Sant Jordi per la Llengua" finalitzarà a la plaça Comercial del Born
  5. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines denuncia la col·laboració de l’Institut Santiago Sobrequés amb la Fundación Princesa de Girona
  6. La Fundació Randa-Lluís M. Xirinacs ha publicat un nou llibre “Demòtica. Autoorganització del poble”.
  7. Naix 'Lo Pregó de la Franja', nou mitjà digital de la Franja de Ponent
  8. Més enllà del tarannà festiu, renaix la diada combativa per la llengua
  9. Francesc Vilà tindrà una placa dedicada a l’Espluga de Francolí
  10. Estrena del primer himne republicà català: "La Campana" de 1838
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid