Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
"Jo no t'espero" seguirà lluitant per un estat laic l'endemà de la visita del Papa

La seixantena d'entitats que conformen "Jo no t'espero", la plataforma que s'ha encarregat d'organitzar el rebuig a la visita del Papa a Barcelona, seguiran treballant l'endemà del 7 de novembre.
 

Així ho ha avançat el portaveu de la campanya, Joffre Villanueva, en una entrevista a Llibertat.cat, on ha deixat clar que totes les entitats que impulsen la campanya "tenen una llarga trajectòria en defensa de la laïcitat". En aquest sentit, la visita de Benet XVI ha de ser només "un episodi que ha de servir per visibilitzar-nos", no un fet puntual, ha precisat Villanueva.

03/11/2010 01:21 Drets i Llibertats

Tanmateix, ha concretat que la campanya "Jo no t'espero" no seguirà com a tal però les entitats sí que continuaran lluitant per la laïcitat als "espais estables" que ja hi ha, com ara la Lliga per la Laïcitat.

Per altra banda, ha revelat que els primers contactes de les entitats que conformen la plataforma van començar a organitzar-se abans de l'estiu, tot i que algunes de les entitats convocants ja tenien altres espais permanents de trobada i coordinació.

En una entrevista que aquest dimecres publica Llibertat.cat, Villanueva ha explicat que la campanya vol posar de manifest que Catalunya és un país plural des del punt de vista moral, religiós i filosòfic i que cap codi moral privat, ni cap opció de consciència, ni cap religió pot aspirar a monopolitzar l'espai públic presentant-se com a representativa de tota la societat. "En democràcia tota opció de consciència és, per definició, minoritària", assevera, de manera que s'ha de fer pedagogia i denúncia dels privilegis que encara avui en dia té l'Església Catòlica al nostre país en virtut d'uns Acords Concordataris signats amb el Vaticà.

Segons Villanueva, les autoritats no han fet pública la despesa de diners invertits en la visita "perquè seria difícil d'explicar a una majoria de la societat en temps de crisi" i perquè "són injustificables en la mesura que s'utilitzen fons públics per costejar un acte litúrgic".

La independència no garanteix la laïcitat

"És bastant personal", ha admès Joffre Villanueva a la pregunta respecte si aconseguir un estat català seria la manera d'aconseguir la laïcitat als Països Catalans. El també secretari general del Moviment Laic i Progressista, creu que federalisme i independentisme no són camins antagònics, "tots dos es basen en un exercici d'autodeterminació, un concepte molt estimat per qualsevol laïcista".

En aquest sentit ha assenyalat que a Catalunya el debat laïcista es produeix entre federalistes, uns que miren cap a Brussel·les i uns altres que miren cap a Madrid. Ara bé, "a l'MLP de vegades diem que Catalunya no serà independent fins que Espanya no sigui laica", una frase que reconeix que no agrada ni als independentistes ni als federalistes. D'aquesta manera, una de les tasques de l'independentisme serà reivindicar-se obertament com a laïcista, una cosa que potser es dona per suposada però que entre els sectors que lluiten pel laïcisme encara es discuteix.

Rànquings
  1. Zeroport anuncia el recorregut de la manifestació contra l’ampliació de l’aeroport del Prat
  2. La ILP per garantir el caràcter públic de la sanitat arribarà al Parlament el 19 d’octubre
  3. Recuperem el discurs de Blanca Serra al Fossar de les Moreres l’Onze de Setembre de 1981
  4. Hi som. Pengem l’estelada al balcó!
  5. Risc més esforç és igual a riquesa?
  6. El Sindicat de Llogateres obre el curs davant un bloc amenaçat per l’especulació
  7. El Museu d’Història de Catalunya recupera els grans concerts de la Transició
  8. Es reprenen les concentracions davant de la comissaria de Via Laietana 43
  9. Lluc Salellas: “la unitat popular ha de començar al carrer, es construeix des de baix, que és d’on poden sorgir els continguts i les propostes realment transformadores i revolucionàries que necessita el poble”
  10. La Marxa Macià recorrerà el camí de Prats de Molló a Olot cent anys després
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid