Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
París homenatja Ferrer i Guàrdia col·locant una placa a la casa on va viure

Tal dia com avui fa 101 anys fou afusellat el pedagog Francesc Ferrer i Guàrdia. Amb motiu d'aquesta efemèride, l'Ajuntament de París ha homenatjat la seva figura col·locant una placa commemorativa a la façana de l'edifici parisenc on va viure.

Defensor dels ideals republicans, Ferrer i Guàrdia es va haver de refugiar a París després que va fracassar el cop d'estat militar contra la monarquia del 1886. A la capital francesa hi va viure 15 anys, període durant el qual va dissenyar les bases de l'Escola Moderna que fundaria més tard a Barcelona i que revolucionaria l'educació primària.

13/10/2010 20:45 Drets i Llibertats
Més d'un centenar de persones han assistit a l'acte de col·locació de la placa, que s'ha instal·lat al número 26 del carrer Richer de París. La inscripció recorda Ferrer i Guàrdia com un pedagog "llibertari, anarquista, francmaçó i lliure pensador" que va fundar l'any 1901 l'Escola Moderna, d'ensenyament "racionalista, mixt i laic". La placa subratlla que Ferrer i Guàrdia va ser acusat "injustament" d'estar darrera dels fets de la Setmana Tràgica de Barcelona i executat el 13 d'octubre del 1910 al castell de Montjuïc.

El pedagog catalana va ser una persona influent a la París del finals del segle XIX i la seva execució per la monarquia espanyola va desencadenar concentracions massives al centre de la capital francesa.

L'Escola que va fundar, que va tenir una influència mundial, es basava en l'educació racionalista i laica, amb classes mixtes, de nens i nenes, i d'estrats socials diferents. Posava l'èmfasi en la formació de la persona, adaptada a la psicologia de cada nen, i en la promoció de l'esforç sense necessitat d'usar el càstig.

Per saber-ne més:

Actes en el Centenari de l'afusellament del pedagog Francesc Ferrer i Guàrdia 

 

Rànquings
  1. El passat i el present de l'independentisme es troben a Girona en la presentació del curtmetratge "Badia"
  2. Girona acollirà una jornada de Dones dels Països Catalans per teixir xarxa i analitzar la situació de la llengua
  3. El Correllengua 2026 homenatjarà Josep Maria Espinàs en l'acte d'inici de la campanya al Palau Robert
  4. La CUP organitza a Sant Pol de Mar una jornada sobre llengua, construcció i alliberament nacional
  5. Països Catalans, la mata de jonc resisteix
  6. El SEPC convoca vaga estudiantil el 26 de maig a universitats i secundària dels Països Catalans
  7. Reeixida organitza un acte el proper divendres a Girona
  8. Polèmica pel pregó de Saúl Craviotto a Lleida pel seu suport al 155 i la seva vinculació amb la Policia Nacional espanyola
  9. Els sindicats educatius eleven la pressió contra Interior per les presumptes infiltracions policials en assemblees docents
  10. Lleida acollirà la presentació de "La revolució pendent", el llibre sobre la història i memòria del PSAN-Provisional
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid