Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
El Tribunal Constitucional paralitza per segona vegada els enderrocs al Cabanyal

Salvem el Cabanyal: "La resolució del Tribunal Constitucional, per esperada i predicible, demostra que la política del PP només busca la degradació i la confrontació en El Cabanyal. Esperada i predicible perquè és la segona vegada en dos mesos".
El Tribunal constitucional ha admès a tràmit el recurs d'inconstitucionalitat interposat pel govern espanyol contra la llei del Consell que autoritza totes les actuacions previstes en el pla especial de protecció i rehabilitació interior del Cabanyal i que va entrar en vigor la setmana passada.

14/04/2010 19:42 Territori
Aquesta és la segona vegada que el TC paralitza les demolicions al barri històric de la ciutat, després que el Consell va modificar la llei per permetre la prolongació de l'avinguda de Blasco Ibáñez fins a la mar.
 
Comunicat de la Plataforma sobre la paralització dels enderrocs per part del Tribunal Constitucional

L’admissió a tràmit del recurs implica la suspensió de la vigència i aplicació dels preceptes impugnats (article 1, 2 i 3, apartat 2 de la disposició derogatòria i paràgraf segon de la disposició final segona), des del 9 d’abril del 2010 per a les parts i des del dia de publicació en BOE per a tercers.

Segona passada de vara, en dos mesos, del Tribunal Constitucional al PP valencià.

La resolució del Tribunal Constitucional, per esperada i predicible, demostra que la política del PP només busca la degradació i la confrontació en El Cabanyal. Esperada i predicible perquè és la segona vegada en dos mesos.

Ens sentim satisfets i tranquils per l’admissió a tràmit en el T.C. i al mateix temps indignats amb el PP valencià

És una verdadera desgràcia que l’administració més pròxima, la que hauria de vetllar més pel nostre patrimoni i pels seus ciutadans siga la responsable de la seua degradació, de la pèrdua de valor cultural i de la fractura social que s’està produint en el Conjunt Històric Protegit del Cabanyal Canyamelar.

Ens sentim indignats pels fets provocats per esta actitud del PP. L’admissió a tràmit era predicible i el PP ho sabia, sabia que se li acabava el temps d’imposar sense contemplacions el seu autoritarisme, el temps de la impunitat.

Una vegada més responsabilitzem al PP valencià d’utilitzar el mandat democràtic per a actuar de forma antidemocràtica, una vegada més els responsabilitzem de la violència que el dimarts 6 i el dijous 8 es va exercir contra els ciutadans que pacíficament defenien unes cases contra els derrocaments, la violència que es va exercir per a crear solars i degradació amb un únic fi acaçar els veïns i trencar la seua resistència per a poder anar a arreplegar el seu botí.

Una vegada més tendim les mans a les administracions valencianes per a consensuar un pla de rehabilitació integral del barri amb participació ciutadana, amb participació de totes les organitzacions socials i polítiques de la ciutat, per l’interés general.

En estos moments estem compromesos més que mai a continuar treballant per la justícia social, pel patrimoni, per les persones.
 

Per a saber-ne més:

Rita Barberà: "El Cabanyal és un projecte volgut pels veïns i legal"

Els veïns del Cabanyal fan corresponsable Rajoy de la política de Rita Barberá 

L'Anàlisi: On era la policia mentre es venia droga al Cabanyal? 

Concentració contra la brutalitat policial: testimoni d'una jove ferida (9-04-2010)  

Cronologia de la lluita al Cabanyal des de l'any 1988

Endavant considera que els enderrocs del Cabanyal responen a una "política corrupta"

Milers de persones denuncien la brutalitat policial al Cabanyal 

El govern espanyol vol derogar el Decret Llei que autoritza els enderrocs del Cabanyal 

RTVV continua criminalitzant a la Plataforma en defensa del Cabanyal 

Cabanyal, 3r dia: Ferits, detinguts i un barri tocat de mort

Llibertat provisional pels dos detinguts en el desallotjament del Cabanyal 

Detenen els dos protestants que s'havien enfilat al teulat d'una casa del Cabanyal 

La policia carrega contra les veïnes d'El Cabanyal (Alerta Solidària)

 
Rita se salta l'ordre ministerial i prossegueix amb l'enderrocament del Cabanyal

La comunitat virtual segueix els enderrocs a Twitter

Perfil de Facebook de Salvem el Cabanyal

El so del desallotjament al Cabanyal (Santsonalliure.org)

Vídeo del desallotjament (Las Provincias)

Agressions policials i revolta ciutadana al Cabanyal (Pica'm)

La policia nacional protegeix l'enderroc de dos cases més al Cabanyal mentre la Delegació del Govern en demanava la suspensió cautelaríssima (Info TV)

Reportatge fotogràfic (El País)

Vídeo del desallotjament (Levante)

La policia està desallotjant violentament els veïns per continuar els enderrocaments al Cabanyal  (Des de Llíria cap a Ítaca)

 

 
 
 
 
Rànquings
  1. Presentació a l’Ateneu Barcelonès del llibre "La revolució pendent", sobre la memòria del PSAN-Provisional
  2. La paraula que va trencar el silenci
  3. La placa dedicada al creador de l’Estelada a Barcelona desapareguda des de l’any 2018 apareix finalment a Wallapop
  4. El batlle de Sant Martí Vell s’apuja el sou amb el vot contrari de Som Poble – CUP
  5. El SEPC convoca vaga estudiantil el 20 de març en suport a les reivindicacions docents
  6. La màfia castellana
  7. Dos agents de la Guàrdia Civil, a judici per vexar un ciutadà per parlar català a l’aeroport del Prat
  8. La vaga docent arrenca amb talls viaris, mobilitzacions a Barcelona i una setmana de protestes fins divendres
  9. Acte a l'Ateneu Barcelonès sobre la persecució judicial de l'independentisme
  10. L'extrema dreta manté Perpinyà, però el mapa municipal de la Catalunya Nord queda fragmentat
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid