La CUP reivindica un transport públic que acosti als municipis veïns i una racionalització dels horaris tenint en compte que la majoria d’usuaris d’aquest servei són usuaris corrents que l’agafen quotidianament per accedir als seus llocs de treball o d’estudi i després tornar a casa.
La candidatura rupturista considera que el servei més deficitari és el més utilitzat, la línia Reus-Tarragona, gestionada per Hispano Igualadina SA, empresa que a començaments de setembre va rebre una allau de reclamacions i va aconseguir que per primer cop en molt de temps la gent gosés protestar arribant a l’extrem de no voler pagar el bitllet. "Hispano va fer un intent de rectificar la seva conducta, però malgrat la neteja de cara que ha volgut fer, qualsevol usuari pot valorar si el transport és digne avaluant les deficiències", apunta la CUP. Per la candidatura els autocars tenen un trajecte que varia segons l’horari i que els vehicles tenen una qualitat pèssima, amb cadires trencades, vidres poc segurs i manca de sistemes de seguretat ni cinturos.
Afegeix també que els serveis tant de cap de setmana com d’estiu ignora la gent que es desplaça per anar a la feina i que la puntualitat, tot i que generalment ve determinada per la fluïdesa del trànsit, es veu malmesa pels pocs busos que hi ha en segons quines línies i que, amb tanta demanda d’usuaris, necessita temps per atendre’ls a tots. Per últim, la CUP alerta que segons quins busos són massa petits per deixar lloc a tothom, per la qual cosa hi ha ocasions en què els de les últimes parades abans d’emprendre finalment el trajecte hagin d’esperar el bus següent.
Així doncs la formació exigeix a l’ajuntament “més pressió a l’Autoritat Territorial de Mobilitat del Camp de Tarragona o, almenys, tanta com n’aplica per portar trens d’alta velocitat a la ciutat”. Entén que “si la funció del govern és fer-ho per al ventall més gran de tarragonins, malbaratar esforços en el TAV i no dedicar-se en cap moment per dignificar el servei d’autobusos del Camp és governar malament”.
Així mateix, espera que es corrobori la voluntat que des de fa tants anys diuen que tenen aquestes “esquerres” de promocionar el transport públic davant el privat. Recordem que el Camp de Tarragona és el territori on es fa servir més aquest darrer i no precisament per manca de conscienciació. “Els usuaris ja n’estan farts de ser estafats amb un servei que ni és digne, ni té qualitat, ni serveix per a gairebé res més que per a qui no té pressa per arribar enlloc, com és el cas del govern”, conclou la CUP.