Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Neix la Plataforma per un Ferrocarril Públic i de Qualitat al Camp

 Aquest dimarts al vespre es va presentar al Museu d'Art Modern de Tarragona la Plataforma per un Ferrocarril Públic i de Qualitat al Camp, un col·lectiu que aglutina sindicats, partits polítics, entitats i usuàries del ferrocarril, amb l'objectiu de denunciar la política dels darrers anys en matèria ferroviària i exigir millores en el servei públic. Segons han informat avui Pobleviu.cat les persones que han impulsaat aquesta plataforma denuncien una política que consideren que va en detriment del transport públic, com s'ha vist darrerament, amb la supressió de trajectes, l'eliminació de personal a les estacions, la conversió d'estacions en baixadors... una tendència que creuen que només ha fet que començar i que va estretament lligada al procés de privatització que està vivint el transport ferroviari, ja sigui de passatgers o mercaderies. Així, pretenen constituir una veu unitària de totes les entitats del territori per forçar els polítics a "moure fitxa".

04/03/2009 22:01 Laboral

Entre els col·lectius que han impulsat aquesta plataforma i hi participen, hi ha la CGT, a més dels sindicats majoritaris CCOO i UGT, partits polítics com EUiA, ICV i ABG-EPM, i col·lectius de l'esquerra independetista aglutinats a l'Esquerra Indenpendentista del Camp. No obstant, a partir d'aquesta presentació, la plataforma confia en que s'hi sumin més col·lectius per tal de guanyar major representació a la vegueria i incorporar d'altres sensibilitats polítiques i socials. No cal oblidar, que a la Plataforma també hi participen usuàries del ferrocarril a títol individual.

Durant la roda de premsa d'ahir, es va apostar per un model de transport ferroviari públic i de servei públic, és a dir, que la seva gestió estigui en mans d'empreses públiques i que el seu objectiu sigui oferir el millor servei a les usuàries, enlloc de basar-se en criteris economicistes, en clara referència a la construcció del TAV, que segons les membres d ela plataforma, no es basa en les necessitats reals de la ciutadania, i les darreres accions d'ADIF i RENFE de suprimir trajecte, reduir la plantilla de treballadores i el tancament d'estacions.

Per aquest motiu, la Plataforma aposta perquè a curt i mitjà termini, es reobri la línia ferroviària entre Reus i Roda, que es tripliquin els trens de mitja distància fins a Flix i Tortosa (Terres de l'Ebre) i Montlanc, que s'inverteixi capital per adequar i recuperar estacions, la creació d'una xarxa de rodalies del Camp i la seva integració tarifària. Joan Ramon Ferrandis, va que una de les prioritats és que l'Estat equilibri les inversions en  matèria ferroviària, ja que, fins ara "el 97% de les inversions per a millorar el transport ferroviari s'han destinat al TAV", el qual només transporta el 2% de les usuàries.

 FONT: www.pobleviu.cat

 

 

 

Manifest  elaborat per  la Plataforma com a punt de sortida d'aquesta campanya:

ALS USUARIS I CIUTADANS, LEGÍTIMS PROPIETARIS DEL FERROCARRIL

El Camp de Tarragona es troba en unes condicions precàries de mobilitat tot i ser la segona àrea de en nombre de desplaçaments a Catalunya. El territori no està ben comunicat i per tant mal vertebrat. Les infraestructures ferroviàries realitzades i les proposades a curt termini no responen a les necessitats reals de la població.

Per altra banda, els governs europeus han tendit a cedir davant els grans interessos privats portant a terme polítiques de traspàs de la gestió dels serveis públics cap al mercat privat. La subordinació del sector públic als criteris de la gestió privada comporta una reducció de costos que incideix directament sobre la qualitat del servei ferroviari.

Les negatives conseqüències d’aquest model de gestió són previsibles:

• Reducció d’inversions a costa de la seguretat

• Augment de les tarifes i increment del cost públic

• Degradació de la qualitat del servei.

Es tracta de fets comprovats i no d’opinions. A la pràctica, aquest model promou la submissió del sector públic als interessos de la gestió privada, subordinant-hi també la satisfacció de les necessitats de transport de les persones. Implica, alhora, una tendència cap a l’elitització en la prestació de serveis, substituint el concepte de ciutadà-usuari –que és un subjecte de drets- per la d’un client mediatitzat per la capacitat de pagament.

L’ALTERNATIVA D’UN FERROCARRIL PÚBLIC, SOCIAL, SEGUR I SOSTENIBLE

• PÚBLIC: Orientat a la satisfacció de les necessitats de transport de les persones.

• SEGUR: Amb la seguretat com a primer criteri, no subordinat a cap altre.

• SOSTENIBLE: Que prioritzi el respecte pel medi ambient.

• ASSEQUIBLE: Amb tarifes que garanteixin l’accés al conjunt de la ciutadania.

• ACCESSIBLE: Atent a les persones amb mobilitat reduïda, cotxes de nens, bicicletes i equipatges.

• DE QUALITAT: Que sigui respectuós amb l’usuari i que mantingui personal necessari –tant als trens com a les estacions de les comarques de Tarragona- per a una adequada atenció al públic: informació, venda de bitllets, seguretat, sales d’espera, etc.

• DIGNE: Amb una dotació suficient de recursos per a l’adequació dels edificis de viatges.

• EFICAÇ: Prioritzant la satisfacció de les necessitats de transport, augmentant la freqüència de trens de Mitjana i Llarga Distància i la coherència d’horaris, facilitant una millor vertebració del territori.

Per avançar en aquest model, des del Camp de Tarragona comencem reclamant, com a mesures urgents:

• La triplicació dels trens de Mitjana Distància fins a Flix i Montblanc i la duplicació dels trens de Tortosa.

• La reobertura immediata de la línia Reus-Roda de Barà, en ordre a la vertebració del Baix Gaià i la connexió ferroviària eficient de les comarques de Tarragona amb l’aeroport i l’estació de l’AVE, així com un by-pass de mercaderies perilloses que en l’actualitat realitzen els trajectes i maniobres pels nuclis urbans de Tarragona.

• Implementar una xarxa de rodalies el Camp de Tarragona.

• Millorar la prestació de serveis als usuaris/àries en les línies de ferrocarril convencional de Tarragona.

Reclamem, així mateix, l’obertura d’un debat públic rigorós i transparent sobre el futur del ferrocarril, que analitzi la seva situació actual i proposi solucions a les necessitats reals de la societat.

Fem una crida a tota la societat per defensar, units:

UN FERROCARRIL DE TOTS I TOTES PER A TOTS I TOTES.

Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid