Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Cicle de conferències sobre literatura i compromís a la Facultat de Filologia de la UB

Joan Fuster, Joan Brossa, Maria Mercè Marçal i Manuel de Pedrolo
El Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans (SEPC) de l’Edifici Històric  de la Universitat de Barcelona i, per tant, de les Facultats de Filologia i Matemàtiques us invitem a un cicle de conferències dedicades cadascuna d’elles a tractar tan la figura artística com política de quatre autors catalans compromesos amb l’alliberament nacional, social i de gènere dels Països Catalans.

20/02/2010 01:45 Política
Com a estudiants de Filologia pretenen evidenciar que els autors escollits no són tractats –si es que se’ls tracta– de manera suficient al llarg de la llicenciatura i del grau.  La nostra intenció passa per fer arribar, amb els nostres recursos, el compromís polític i social d’aquestes destacades figures del segle XX a totes aquelles persones i joves que, estudiants o no de l’especialitat, vulguin apropar-s’hi per primer cop o vulguin endinsar-s’hi una mica més.  I pretenem fer-ho des d’un espai acadèmic rigorós i científic com la Universitat.
 
Perquè aquesta ha de ser una eina al servei de la majoria de la societat i ha de servir per bastir realment uns valors de llibertat i de justícia, de pensament crític i de solidaritat. Joan Fuster, Joan Brossa, Maria Mercè Marçal i Manuel de Pedrolo simbolitzen aquests valors a més de respondre a la fermesa i a la valentia de la denúncia constant contra un Estat opressor que s’ha mantingut fidel a la barbàrie –rentada la cara, això sí– després de la Transició. Per això foren silenciats per les autoritats polítiques després d’haver pactat amb el franquisme. Per això avui, des de les institucions, se’ls manté en l’oblit o bé, en el millor dels casos, pretén arraconar-se la seva veu compromesa i crítica amb un poble que patí –i pateix– allò que un altre mestre, en Lluís Maria Xirinacs, anomenà la traïció dels líders.
Rànquings
  1. "Temps de mobilització"
  2. GETE-Ecologistes en Acció amb el del veïnat afectat per l’activitat de l’empresa KRONOSPAN TORTOSA
  3. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines provoca la desconvocatòria d’un acte organitzat per la Fundación Princesa de Girona
  4. 50è aniversari de la Declaració conjunta d'ETA, PSAN(P) i UPG per adherir-se a la Carta de Brest
  5. Treballadors per la Independència de l'ANC s'han concentrat davant del Foment del Treball
  6. La plataforma SOS Baix proposa que el Parlament aprovi una llei per preservar el delta del Llobregat
  7. Commemoració del centenari del Complot de Garraf i la figura de Jaume Compte a Castelló d'Empúries
  8. Ai, Castella castellana, no t’hagués conegut mai!
  9. Cal repensar el model sindical
  10. La manifestació de la Intersindical a Barcelons aplega centenars de persones
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid