Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
"Canal 33" emet el reportatge "Expedient Bolonya"

A les 23.30 hores, dins del programa El Màster de "Canal 33" es podrà veure el reportage Expedient Bolonya fruit de la tasca dels periodistes Jordi Pueyo, Montse Rosell i Lluís Royo, i a la vegada, dels estudiants del màster, analitza el malestar que hi ha hagut a les universitats catalanes durant l'últim any i mig al voltant de la implantació de l'Espai Europeu d'Ensenyament Superior (EEES). Expedient Bolonya reviu en primera persona dos dels episodis que han generat més polèmica en el marc de la universitat catalana darrerament: l'ocupació del rectorat de la Universitat de Barcelona i els fets de la primavera del 2008 a la Universitat Autònoma de Barcelona, que van portar a explusar sis esudiants i diversos expedients.

 

02/07/2009 18:37 Educació
El reportatge, que ha estat rodat entre els mesos de gener i maig del 2009, pretén fer un parèntesi i confrontar a mode de debat partidaris i detractors del procés, per discutir sobre com s'ha de renovar el sistema universitari de l'Estat, segons els col·lectiu de persones que han realitzat aquest treball periodístic.
El reportatge inclou les intervencions de les diferents parts involucrades en el conflicte, com ara professors i càrrecs acadèmics de les quatre universitats públiques de l'àrea de Barcelona (UPF, UAB, UB i UPC), representants d'associacions d'estudiants i dels comitès de vaga, així com les dels sis estudiants de la UAB expedientats, el seu advocat i el professor que va tramitar els expedients. Per part de la UPF, hi participen el rector Josep Joan Moreso; Olga Valverde, vicerectora de Postgrau i Doctorat, i Eva Pujadas, vicedegana de Publicitat i Relacions Públiques.
A banda de l'emissió per televisió tradicional, el reportatge - el primer d'aquestes característiques sobre l'EEES i amb una durada de 27 minuts-, es podrà seguir per Internet, des de la pàgina www.tv3.cat/directes. Després de l'emissió, també estarà disponible al servei de vídeos "3 a la carta".

El programa El Màster inclourà un segon reportatge, titulat A les fosques, d'Anna Aragón, Lorena Cervera, Alba Conesa i Josep Bassas. El treball és un retrat de tres persones per a les quals l'exhibició cinematogràfica és una part imprescindible de la seva vida.

El màster en Qualitat i Innovació Televisives (de TV3), que enguany ha arribat a la seva tercera edició, és una titulació oficial adaptada plenament a Bolonya. El seu principal objectiu és formar futurs professionals de la televisió en el camp del reportatge, el documental i la ficció, que tinguin uns coneixements molt especialitzats sobre l'elaboració de productes tant informatius com d'entreteniment, la producció o la realització.

 
Rànquings
  1. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  2. Hi som: organitzar-nos i alçar-nos
  3. Rafa Burgos trenca el silenci: la primera investigació crítica sobre “la Caixa” arriba a les llibreries
  4. 200 professors d’arreu del món reclamen la llibertat de Pablo Hasél
  5. Llengua Morta debuta amb un single que reivindica llengua, País i futur
  6. Poble Lliure denuncia el “silenci còmplice” davant els casos de transfuguisme vinculats a Aliança Catalana
  7. El vídeo d’“Amb el cor” del Correllengua Agermanat supera les 15.000 visualitzacions en menys d’una setmana
  8. Concentració davant Via Laietana 43 per reclamar memòria i reparació
  9. StopAgroparc denuncia una ofensiva judicial d’Ametller Origen contra l’ecologisme combatiu del Penedès
  10. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid