Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
La consigna 'Salvem La Bastida!' segueix més activa desprès de de l'èxit de l'acampada

Més de mig centenar de tendes de campanya i més d'un miler de persones van passar durant tot el cap de setmana a l'acampada per protestar en contra d'un projecte urbanístic que preveu la construcció de 587 habitatges a l'indret de La Bastida a Santa Coloma de Gramenet i que havia estat organitzada per la la Plataforma en Defensa de la Serralada de Marina i Can Zam. L'ambient ha estat carregat d'un ànim lúdic, però també reivindicatiu. Per a molts, aquest tema de La Bastida, ha estat la gota que ha vesat el got de la seva infinita paciència. (Fotografies, videos i més informació)

24/11/2008 11:17 Territori

Amb el desenterrament d’aquest pla d’urbanització franquista, el govern municipal del PSC, de retruc, també ha desenterrat velles consignes i cançons: “El parque de Elisa... no queremos pisos en el parque; no queremos las excavadoras”.

La nit de dissabte, el jovent era majoritari. Al voltant de 400 persones van escoltar als artistes locals (Jose Luis Ladera; Los Barranquillos...) cantant i buscant la complicitat del públic. Pel matí, les eines de l’hort, servien per plantar 300 nous pins i unes 2.500 llavors d’alzines, roures, lledoners, garrofers, llorers...per tota la vessant de 'El Bosc dels Escorpins'. Joves i grans han plantat el futur d’aquest tros de muntanya amb el mètode 'Nendo-Dango', que consisteix en embolcallar les llavors amb argila adobada, abans d’enterrar-les superficialment.

Una Assemblea multitudinària de gairebé la majoria de les més de 600 persones que han vingut a la plantada, recollia el sentiment general de satisfacció i perseverança, d’aquesta lluita en defensa de la terra, a la que ens ha forçat aquest Ajuntament. Un magnífic àpat final, de botifarra i mongetes, tancava aquestes dues jornades en que, els que superaven els 40 anys, els hi ha donat la sensació de tornar a la seva agitada joventut. La consigna 'Salvem La Bastida!' segueix més activa que mai, perquè l’experiència en aquestes qüestions especulatives de sòl públic, ens diu que no ens podem fiar gens; gens ni mica. 

 

Per saber-ne més:
 
 
Cercavila en de defensa de La Bastida a Santa Coloma de Gramenet. Llibertat.cat

 

 

Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. Cinc mesos de vaga indefinida a les biblioteques de Barcelona sense una solució al conflicte laboral
  3. Josep Marlès, un dels protagonistes de Prats de Molló: «Allò va ser realment molt important»
  4. València tornarà a exigir responsabilitats per la DANA dos anys després de la tragèdia
  5. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d'un núvol tòxic a Castelló per les mancances de seguretat d'una futura planta d'amoníac
  7. Els sindicats educatius convoquen una vaga el 26 de novembre i una gran manifestació per defensar l'escola pública
  8. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  9. L'Aplec del Puig reivindica la sobirania del País Valencià per defensar la llengua, la terra i els drets socials
  10. Catalunya Nord reivindicarà a Perpinyà esborrar la frontera imposada pel Tractat dels Pirineus
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid