Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Presentació del llibre "Macrourbanisme i agressions al paisatge mediterrani" a València

Demà a les 20h,  es presenta el llibre "Macrourbanisme i agressions al paisatge mediterrani" de Roger Cremades al Centre Octubre de València. A l'acte hi participaran, José Luís Ramos, Advocat, membre d'Ecologistes en Acció, Natxo Serra, coordinador de WWF/Adena a València i l'autor. El llibre ens endinsa en el procés irreversible de transformació territorial i paisatgística que afecta el territori valencià. I alhora ens mostra com l’horta i la muntanya valenciana van quedant soterrades sota l'urbanisme.

01/10/2008 06:37 Territori
Un urbanisme banal que homogenitza l’aspecte de paratges tan diversos com distants, i fa que els territoris perden la seua identitat. Com a usuaris del paisatge mediterrani hem pogut observar com l’horta per on passejàvem es troba sota l’asfalt, els camins de terra són ara carreteres i les séquies van desapareixent. L’objectiu del present manual és esclarir els diferents condicionants del problema del desordre urbanístic i les seues conseqüències en el paisatge valencià. Així mateix s’aborden els principals conflictes mediambientals ocorreguts als nostres paisatges: la urbanització de la costa, la proliferació de pedreres i el soterrament de marjals. Pel que fa a les marjals s’expliquen aspectes tan importants com els detalls dels delictes mediambientals succeïts a les marjals de la Safor i al Parc Natural de la Marjal de Pego-Oliva, que han generat sentències judicials. Arran del darrer conflicte l’exalcalde de Pego va ser condemnat, sent el primer càrrec públic d’Espanya en entrar a la presó per delicte mediambiental.
 
L’autor Roger Cremades Rodeja (València, 1977) ha recorregut els paisatges valencians en busca de les claus del seu present, passat i futur. Enginyer Tècnic Forestal de formació, ben aviat es va especialitzar en temes territorials i paisatgístics. Ha realitzat els indicadors de sostenibilitat i la diagnosi ambiental de Gandia, ciutat on viu. D’altra banda escriu articles sobre temes mediambientals a diversos mitjans informatius de la Safor, on és un conegut dinamitzador del moviment ecologista.  
Rànquings
  1. Els lluitadors catalans per la llibertat seran finalment recordats a l’Alt Empordà
  2. València omple els carrers pel 25 d’Abril contra les agressions a la llengua i al país
  3. 90è aniversari de l’assassinat del germans Badia
  4. Posar fil a l’agulla, cap a la ruptura amb el règim del 78
  5. El Correllengua Agermanat omple Palma i reafirma la llengua com a nexe dels Països Catalans
  6. Fa nou anys que ens va deixar Ton Ribas i Sala
  7. Paiporta alça la veu pel 25 d’Abril: memòria, dignitat i reconstrucció en clau de país
  8. 93a concentració a Via Laietana 43 per exigir memòria i justícia davant la comissaria de la repressió
  9. S’inauguren les primeres senyalitzacions de les rutes de la llibertat a Colera, Molinàs i Llançà
  10. Carrers plens i creix la crítica als sindicats majoritaris
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid