Per a la PDD ha arribat l’hora que s’acabi el maltractament sistemàtic i continuat a la societat catalana. El despreci i el passotisme amb que la ministre espanyola Magdalena Álvarez tracta una qüestió importantíssima per al benestar dels catalans només pot tenir una resposta: la mobilització popular.
I és que el els catalans i catalanes tenen el dret de decidir quin model nacional d’infrastructures volen, assenyala en el seu comunicat per remarcar que cal trencar la dependència, que significa ineficàcia i menyspreu cap a la ciutadania.
A més a més, puntualitza que a les deficiències tècniques s’hi suma una insensibilitat flagrant cap a la llengua catalana. Les informacions i els informadors, així com els seus màxims responsables (RENFE i ADIF) fan del català una llengua de segona.
Per a la PDD, la definició d’aquest model de xarxa d’infrastructures ha de ser autocentrat. S’ha de fer des de la proximitat, des de Catalunya, ja que assenyala que les inversions previstes des del 92 per a les rodalies de l’àrea metropolitana de Barcelona s’han destinat exclusivament a un macro-projecte ambientalment agressiu i pensat únicament i exclusiva en clau espanyola, l’AVE.
En aquesta línia, la PDD informa que està duent a terme converses amb diferents agents socials, culturals, econòmics i polítics del nostre país per a preparar una resposta unitària i transversal al greuge que el nostre país pateix des de fa anys. La setmana vinent convocarà una reunió amb tots aquests agents per tal de generar consensos i convocar posteriorment el tipus de mobilització i les dates pertinents.
Les darrers setmanes les obres de construcció del TGV han portat molta cua pels problemes que ha ocasionat al servei de rodalies. Recentment, el govern espanyol ha reconegut la seva responsabilitat en la mala gestió del servei de rodalies després que diversos errors en la construcció del tram del TGV entre l'Hospitalet i Sants hagin provocat la paralització de part del servei de rodalia en algunes línies.