Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1925- Joan Gamper és obligat a presentar la dimissió irrevocable com a president del F.C. Barcelona

Joan Gamper és obligat a presentar la dimissió irrevocable com a president del F.C. Barcelona

17/12/1925 Tal dia com avui

Tal dia com avui de 1925 va acabar la sanció de 6 mesos de tancament del camp de les Corts del Barça ordenada pel capità general. "A canvi" de poder obrir l'estadi  Joan Gamper  va ser obligat "por las autoridades competentes" a presentar la dimissió irrevocable com a president del club blaugrana.

El 14 de juny del 1925 el club balugrana havia organitzat un partit contra el CE Júpiter en homenatge a l'Orfeó Català. Inicialment l'autoritat governativa no va concedir el permís i això va provocar que el dia del matx una gran quantitat d'aficionats i catalanistes es concentressin a les Corts (cal recordar que feia una setmana s'havien detingut diversos membres del grup independentista bandera negra pel "Complot del Garraf" i  un dels detinguts, Marcel·lí Perelló havia estat jugador ocasional del Barça l'any 1915). Finalment concedida l'autorització prèvia, i a la mitja part del matx amb el públic a les graderies, la banda de música de la Brittish Royal Marine (ancorada aquells dies al port de Barcelona) va interpretar els himnes espanyol i britànic. El públic va xiular sorollosament mentre sonava la Marxa Reial i, ben al contrari, va aplaudir el God Save the King britànic.

L'autoritat governativa, enfurida per l'incident, no trigà a reaccionar contra el club i en represàlia pels fets, el Camp de les Corts fou clausurat per a una durada de sis mesos, (del 24 de juny al 17 de desembre) que finalment fou reduïda a tres (la sanció va tenir el mateix efecte pel fet que a l'estiu no es jugava i la temporada va començar a mitjans de setembre). En contrapartida del permís d'obertura del camp les autoritats espanyoles va obligar el president Joan Gamper a presentar la dimissió.  També el van obligar a marxar a Suissa però va poder tornar 6 mesos després amb la condició de no tornar a ser mai més persident del F.C. Barcelona.

Rànquings
  1. Les biblioteques de Barcelona convoquen vaga indefinida per denunciar precarietat i manca de reconeixement
  2. La Coordinadora Antimonàrquica de les Comarques Gironines respon a la denúncia rebuda per l'alcalde de Sant Martí Vell
  3. Acció antimonàrquica contra la presència militar a l’Expojove de Girona
  4. Tortosa acull el 23 d’abril una mobilització conjunta per la llengua amb el Correllengua Agermanat i Sant Jordi
  5. El baix relleu del Tibidabo que recorda la proclamació de la República Catalana torna a reivindicar-se com a símbol de memòria
  6. Commemoracions de l'assassinat dels germans Badia
  7. "El català no és una opció, és la nostra manera de ser al món"
  8. La tercera jornada del Correllengua Agermanat culmina a Lleida i Barcelona en un doble clam per la llengua
  9. 80 anys de la 1a conferència del FNC a Dosrius a la casa pairal d'Esteve Albert el 1946
  10. Sant Jordi per la Llengua mobilitzarà cinc ciutats sota el crit “És l’hora d’actuar pel futur del català”
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid