Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1948 Independència de la República d'Irlanda

1948 Independència de la República d'Irlanda

26/11/1948 Tal dia com avui
El Dàil, el Parlament irlandès, aprovava en aquesta data la llei de la República d’Irlanda. Aquest text comportaria que en pocs mesos Irlanda del sud s'alliberaria dels seus llaços amb la Corona Britànica i la Commonwealth.
Aviat la nova república entraria a formar part de l’ONU. Mentrestant, Irlanda del Nord continuaria sota domini britànic.
Rànquings
  1. El CAT Tradicionàrius s’omple per commemorar el Dia del Combatent Català
  2. "La repressió no serveix per a tothom. Sempre n'hi ha uns quants que encara ens motiva més. I sort que en tenim, que sigui així."
  3. Prats de Molló i la Presta viurà aquest diumenge les Festes de l´Ós
  4. Protesta contra l’ús de bases militars per a la formació d'Agents Rurals
  5. Paraules per a l’Acte «Més memòria històrica» del 19 de febrer del 2026
  6. Poble Lliure reclama eleccions immediates i acusa Illa d’incapacitat davant la crisi social
  7. L’Assemblea Pagesa de Catalunya es presenta per primera vegada a les eleccions agràries
  8. Alerten que la privatització de CASA47 posa en risc 17.324 famílies que viuen en pisos de la Sareb
  9. Aplec de la Muntanyeta de Sant Antoni de Betxí
  10. "Memòria i compromís: encara hi ha combat" al Centre Artesà Tradicionàrius de Barcelona
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid