Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
1979 Detenció de Jaume Martínez i Vendrell, Lluís Montserrat, Teresa Sol i Joan Mateu, acusats de pertànyer a EPOCA

1979 Detenció de Jaume Martínez i Vendrell, Lluís Montserrat, Teresa Sol i Joan Mateu, acusats de pertànyer a EPOCA

02/03/1979 Tal dia com avui

El 2 de març de 1979 van detenir l'històric lluitador Jaume Martínez Vendrell, juntament amb Lluís Montserrat i Sangrà, Joan Mateu i Martínez i M. Teresa Sol i Cifuentes. A la República Francesa també fou processat Manuel Viusà en la mateixa operació. Van ser acusats de pertànyer a l’Exèrcit Popular Català (EPOCA) i de la participació en les morts de l’industrial JM Bultó i de l’exalcalde franquista Joaquim Viola. La policia va acusar Jaume Martínez de ser l’inspirador d’EPOCA, de dirigir-la i d'aportar-hi els seus coneixements i experiència militars a l'organització.

Durant el judici per les accions d'EPOCA, que es va celebrar el juny de 1980, Jaume Martínez va admetre la seva pertinença a una organització independentista inspirada per Josep Maria Batista i Roca. Fou condemnat per l'Audiència Nacional espanyola, però ja havia complert la condemna.

Però l'any 1981 la família Bultó va recórrer la sentència i el Tribunal Suprem condemnà  Jaume Martínez Vendrell a dotze anys de presó. En aparèixer la sentència, clarament influènciada per les conseüències del cop d'estat del 23 de febrer, Martínez Vendrell ja es trobava a l’exili.

 El gener de 1982 va tornar a ser condemnat de nou, en aquesta ocasió a 36 anys de presó pels mateixos delictes que ja havia estat jutjat, però va evitar la presó perquè es trobava encara exiliat amb al seva muller Àngels a Paris, Brusel·les i Andorra, fins que fou operat. Greument malalt es va presentar voluntàriament a l’Audiencia Nacional de Madrid l’any 1988 i va romandre tancat a les  presons de Madrid i Lleida II, d’on només sortiria per a morir a l’Hospital Clínic de Barcelona el 26 de novembre de 1989.

Rànquings
  1. Poble Lliure recupera un cartell del MDT de 1986 i el vincula a la crisi migratòria de Sabta
  2. La XXXIX Pujada al Port de Salau reivindicarà el Pirineu com a espai d'unió entre Catalunya i Occitània
  3. La vaga de les biblioteques de Barcelona continua sense resoldre's més de dos mesos després del seu inici
  4. PSC, PP i Vox veten la compareixença de Pablo Hasél a la comissió del Parlament sobre el sistema penitenciari
  5. Creix la pressió perquè dimiteixi el delegat del govern espanyol a les Illes
  6. La CACGi denuncia la investigació del seu portaveu pels fets de la protesta d'Empúries
  7. El meu pare: Josep Barrera i Nogué
  8. Mor Josep Vilarasau i Salat
  9. Les formigues de Via Menorca assenyalen el col·lapse de l'illa
  10. L'ANC recupera la campanya «Ponts per la Independència» coincidint amb l'operació sortida
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid