Alhora, els 30 col·lectius faran diferents xerrades en pobles i diferents entitats per informar de les conseqüències que tindria l'aprovació del Pla. Segons l'Assemblea, algunes d'elles són l'afavoriment del creixement, l'especulació urbanística i el transport privat, s'oblida el "repte del canvi climàtic".
A més, provocarà, segons ha opinat, impactes socials "espectaculars", un cost econòmic "astronòmic", una reducció de la permeabilitat del territori i conseqüències per al patrimoni com és la destrucció de gran quantitat d'elements arquitectònics.
De moment, PSIB, UM i Bloc han arribat a "preacord global" per aprovar el Pla de Carreteres, després de suprimir el Tercer Cinturó de Palma, eliminar tots els projectes d'autovies i autopistes i "suavitzar" l'impacte dels condicionament de carreteres de la Xarxa Secundària "atenent a criteris paisatgístics elaborats pel Departament de Territori i reduint la velocitat màxima".
Manifest
El Consell de Mallorca té previst aprovar en breu el nou Pla de Carreteres (2009-2024). El GOB i prop d'una trentena més d'entitats i col·lectius han manifestat la seva oposició per considerar-lo un pla continuïsta amb la política de carreteres de les legislatures PP-UM, obsolet i depredador del territori: ampliacions d'autopistes existents, desdoblaments que donen lloc a noves autovies i carreteres de 4 carrils, 2on i 3r cinturó de Palma, rondes i variants que indueixen el creixement urbanístic dels municipis cap a les afores, ampliacions desmesurades de carreteres secundàries...
El Pla de carreteres esdevé transcendental pel futur de Mallorca, tant pel que fa al model de mobilitat (fins ara sotmès a les directrius del cotxe privat), com que fa al model territorial i el futur del paisatge de Mallorca, ja que les carreteres esdevenen els eixos vertebradors del territori i en condicionen el seu futur desenvolupament. També des del punt de vista de la biodiversitat amenaçada pels projectes viaris i la responsabilitat de fer front a la lluita contra el canvi climàtic i a l'arribada no gaire llunyana del final de la època del petroli barat.
No estem en contra de l'eliminació de punts perillosos i fer millores a la xarxa de carreteres actual, però cal plantejar les noves actuacions a través d'una política integral de mobilitat que doni alternatives al cotxe privat i s'adapti a les necessitats reals de transport i mobilitat d'una illa com Mallorca, sense més consum de territori ni més asfalt i responent sempre a l'interès general, des de la transparència en les inversions i coherència amb els compromisos polítics assumits a l'inici de la legislatura.
Per tot això, demanam la teva col·laboració. Cal exigir la retirada d'aquest Pla de Carreteres. i demanar el canvi compromès en relació a les polítiques que afecten el territori. Envia un missatge al President Antich (PSOE), a la Presidenta del Consell de Mallorca (PSOE), al Conseller d'Obres Públiques del Consell de Mallorca (UM) i a la portaveu del grup polític El Bloc al Consell de Mallorca (Bloc per Mallorca). Omple les teves dades personals i fes un clic el boto “enviar”...