Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Universitat S.A.

Per Joana Serra,  estudiant a la Universitat de Perpinyà, vicepresidenta d'Aire Nou de Bao, fundadora de l'Agasalla, treballa a Ràdio Arrels
 
Fa unes setmanes que s'ha creat, a la Universitat de Perpinyà, el "Col·lectiu Anti Bolonya", que vol reaccionar, a la iniciativa conjunta del SEPC i del sindicat “Sud Etudiants” a unes noves mesures del govern francès respecte a l'ensenyament : el report HETZEL.

26/03/2007 00:50 Hemeroteca
De fet, aquestes mesures arriben a continuació del moviment contra el CPE de la primavera 2006. Recordeu quan centenars de milers d'estudiants, precaris i treballadors de l'estat francès s'havien manifestat en contra d'aquesta reforma laboral? El govern francès va voler traduir-ho com un "malestar" dels joves, que eren "preocupats per la manca de sortides professionals" després de les carreres universitàries. Així, s'ha encarregat un report, -a un dels personatge més neoliberals, professor de gestió comercial i màrketing i membre del jurat per al reclutament d'alumnes comissaris de l'exèrcit-, sobre el món universitari, els resultats del qual queden totalment en la línia de l’anomenat procés de Bolonya.
 
El procés de Bolonya és el nom amb el que es coneix tot un conjunt de mesures per tal de configurar el que s'anomena “Espai Europeu d'Ensenyament Superior” o EEES. Aquest procés significa la professionalització de les carreres universitàries, elitisme, partenariats amb les empreses... Els estats europeus continuen el seu procés de destrucció de les Universitats, convertint-les en un lloc de pre-formació laboral, en benefici de les empreses locals, i en detriment dels estudiants.
 
Per tant, les iniciatives comencen a sorgir a les universitats, per combatre el que de moment són uns projectes de reformes. Des de la Universitat de Perpinyà, se vol donar un caire europeu a aquesta nova agressió, emmarcant-lo clarament en el procés de Bolonya. En aquest context de campanya electoral, a dos mesos de les eleccions estatals, la prioritat és lògicament d'informar els estudiants sobre aquest report que empeny de grat o per força els estudiants cap a uns estudis universitaris curts i professionalitzants, lluny de l'esperit crític i de la recerca anomenada experimental no rendible als ulls del patronat i dels governs.
 
El que volem és un ensenyament que garanteixi la igualtat d'oportunitats real per a totes i tots, que ens permeti accedir al coneixement sense traves acadèmiques, burocràtiques ni econòmiques. S’entén que l'ensenyament ha de ser d'accés universal, gratuït i gestionat única i exclusivament per l'administració pública sense concessions ni intromissions de capital privat. 
 
Publicat a Catnord.cat (març 2007)
 
 
 
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2024 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid