Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Manifestació contra l’alta tensió a Ontinyent

Aquest dissabte al Parc de Vicent Andrés Estellés d’Ontinyent (Vall d'Albaida) a les 19:00, i que recorrerà l’avinguda Daniel Gil fins la Plaça Concepció, amb possibilitat d’arribar finalment a l’Ajuntament.

I és que les obres ja han començat. Diversos operaris van iniciar els treballs el passat 13 de Juny al Port d’Albaida i per això, la setmana passada la plataforma contra l’alta tensió han fet visites a les obres per obstaculitzar pacíficament la seua execució i manifestar el descontent amb el projecte.

27/06/2011 18:03 Territori
Segons la Plataforma contra l'alta tensió a les comarques centrals, “els motius són ben evidents”: el traçat ocupa gran part dels terrenys afectats pel devastador incendi del passat setembre (del qual no hi ha cap responsable), i d’aquesta manera incompleixen la normativa vigent ja que no s’ha revisat l’informe d’impacte ambiental malgrat el canvi de les condicions mediambientals que s’han produït.

A més a més, cal recordar que al projecte es varen ignorar sistemàticament els informes desfavorables el·laborats pels serveis mediambientals dels ajuntaments afectats així com del servei forestal de conselleria.
 
L’empresa promotora, Iberdrola, no ha demostrat la necessitat real d’aquesta infraestructura ni ha tingut en compte alternatives amb menor impacte ambiental i paisagístic (però major cost econòmic). Des de la plataforma, apunten que tant des de l’empresa com des de Conselleria, “s’ha ignorat l’opinió de la gent dels pobles afectats: no s’han passat enquestes , ni s’ha consultat, així com tampoc s’ha anunciat públicament de forma clara, tal i com se sol fer en aquest tipus d’intervencions d’àmbit públic.”

També es recorda que “aquest tipus d’infraestructures energètiques tenen gran incidència sobre la salut dels veïns”.
 
Per saber-ne més
 
Rànquings
  1. Gràcia Llibertat commemora nou anys de concentracions independentistes amb el record de Pepa Arenós
  2. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  3. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  4. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  5. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
  6. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  7. Àlex Romaguera: «La Transició també s'ha legitimat silenciant les víctimes de la repressió de l'estat espanyol»
  8. La Intersindical convoca la vaga general de l'11-N per denunciar l'empobriment de la classe treballadora i reclamar sobirania
  9. L'Aplec del Puig, una cita històrica que manté viva la lluita pels drets nacionals del País Valencià
  10. El personal educatiu decidirà en una consulta la continuïtat de les vagues després de l'11-N
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid