Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Pals reivindica la catalanitat de Cristòfol Colom

 La hipòtesi de la catalanitat de Cristòfor Colom està arrelant a Pals, a la comarca del Baix Empordà, que dissabte va celebrar una festa per honorar la figura d'aquest navegant. Encara que alguna secció Efemèrides de diaris catalans indiquen que el 3 d'agost del 2010: “1492: Cristòfor Colom salpa del port de Palos, a la costa de Huelva...”, cada dia pren més pes força la teoria de la catalanitat de Colom i el protagonisme de Pals en el moment històric.
 
La festa va consistir en un programa d'actes i amb la tradicional recreació del seguici encapçalat per l'almirall Colom arribant a la vila de Pals, la recepció a la plaça Major per part del virrei de Catalunya i comte d'Empúries n'Enric II d'Aragó, i la posterior benedicció a tots els mariners, a l'església de Sant Pere de Pals.

09/08/2010 12:04 Cultura

 

El principal difusor de la catalanitat de Colom és ara per ara el  Cercle Català d'Història, que defensa la teoria que l'almirall era català i que va sortir de Pals per anar a descobrir Amèrica.

Ara fa dos anys es va decidir retre'n un homenatge i reivindicar-ne la catalanitat organitzant una recreació de la seva arribada a la vila baix-empordanesa. Dissabte es va organitzar la tercera edició amb un programa d'actes amb la tradicional recreació del seguici encapçalat per l'almirall Colom arribant a la vila, i la recepció a la plaça Major per part del virrei de Catalunya i comte d'Empúries n'Enric II d'Aragó, també amb la benedicció a tots els mariners, a l'església de Sant Pere de Pals. Una recreació es va cloure amb la simbòlica marxa de l'almirall i els seus mariners.

La jornada de Pals es complementava amb un cicle de conferències sobre la marina catalana i la visita guiada teatralitzada Pals 1492: comença l'aventura, que ha recorregut els carrers medievals de la vila.

Rànquings
  1. La campanya per convertir Via Laietana 43 en un espai de memòria compleix cinc anys de mobilitzacions
  2. 45 anys del 'Som una Nació': 100.000 persones van omplir el Camp Nou en defensa dels Països Catalans
  3. «El número de clients que té “la Caixa” a Catalunya és minso en relació al de l’estat espanyol»
  4. Cinquanta anys després de la mort de mossèn Armengou, Reeixida, l’Ajuntament de Berga, el Casal Panxo i l’ANC homenatjaran la seva figura
  5. Sis mesos després, el cas de les Festes de Tardor torna al carrer: nova concentració per exigir responsabilitats polítiques
  6. 13 anys sense en Toni Lecha
  7. Josep Termes rebutja identificar nacionalisme i burgesia en una entrevista a Canigó de 1975
  8. La Crida LGTBI convoca una nova mobilització per un 28J «anticapitalista, de classe, feminista, antiracista i en català»
  9. Vic acull la cinquena presentació de "La revolució pendent" amb una exposició sobre la memòria combativa i la confrontació
  10. Decidim! reivindica la llibertat nacional del País Valencià 319 anys després del Decret de Nova Planta
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid