Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Ensenyament
Més de 32.800 treballadors de l'educació pública participen en una consulta que obre la porta a una nova vaga

Prop del 80% dels participants donen suport a una manifestació de la comunitat educativa i gairebé la meitat es mostren disposats a fer vaga. Els sindicats proposen una jornada d'aturada aquest trimestre i reforçar la mobilització en confluència amb la vaga general de l'11 de novembre.

23/10/2026 Educació

Un total de 32.845 docents i treballadors del Departament d'Educació han participat en la consulta unitària impulsada pels sindicats per decidir la continuïtat de les mobilitzacions en defensa de l'educació pública. Els resultats mostren un ampli suport a la convocatòria d'una manifestació del conjunt de la comunitat educativa i una disposició significativa a participar en una nova jornada de vaga.

Segons les dades fetes públiques aquest dijous, 22 d'octubre, el 79,08% dels participants, un total de 25.970 persones, han expressat la voluntat de participar en una manifestació, mentre que el 20,92% s'hi han mostrat contraris.

Pel que fa a una possible vaga educativa, 16.358 persones, el 49,80%, han manifestat que estarien disposades a secundar-la, mentre que 16.487, el 50,20%, prefereixen actualment altres formes de mobilització.

Entre les diferents opcions plantejades, la més votada ha estat la convocatòria d'una jornada de vaga, amb 5.451 suports, seguida de dues jornades, amb 5.183. La proposta de quatre jornades ha rebut 3.923 vots i la de tres jornades, 1.810.

Els sindicats proposen una manifestació i una jornada de vaga aquest trimestre

Davant d'aquests resultats, les organitzacions sindicals impulsores de la consulta consideren necessari donar continuïtat al cicle de mobilitzacions i proposen convocar una manifestació unitària de la comunitat educativa i impulsar una jornada de vaga abans d'acabar el trimestre.

La proposta es traslladarà aquest dissabte a l'Assemblea de l'Educació de Catalunya (AEC) i s'acabarà de concretar dilluns entre les organitzacions sindicals. La previsió és anunciar dimarts vinent els detalls de les mobilitzacions.

Els sindicats situen aquesta nova etapa de protesta en un context que qualifiquen d'«emergència educativa» i insisteixen en la necessitat d'obrir una negociació real amb el Departament d'Educació per abordar les reivindicacions laborals i les mancances de recursos del sistema públic.

Confluència amb la vaga general de l'11 de novembre

El comunicat unitari també planteja reforçar la lluita educativa en confluència amb la vaga general convocada per a l'11 de novembre, amb la voluntat de vincular les reivindicacions del sector educatiu amb un marc més ampli de mobilització.

Les organitzacions sindicals remarquen que el conflicte continua obert i reclamen millores laborals, més recursos i el compromís amb una educació pública, inclusiva i en català.

La participació de més de 32.800 persones en la consulta evidencia la voluntat d'una part significativa del col·lectiu de prendre part en les decisions sobre les mobilitzacions. Alhora, els resultats reflecteixen que, malgrat el suport majoritari a la manifestació, la disposició a secundar una vaga es troba pràcticament dividida en dues meitats.

Les decisions que es prenguin els pròxims dies determinaran el calendari de mobilitzacions d'un sector que manté obertes les reivindicacions davant del Departament d'Educació.

Valora
Rànquings
  1. La vaga general de l'11 de novembre pren força amb una seixantena de comitès actius arreu de Catalunya
  2. Arran impulsa 65 comitès juvenils arreu dels Països Catalans per preparar la vaga general
  3. 86 anys després de l'afusellament de Lluís Companys, continua pendent la reparació institucional de l'estat espanyol
  4. Els conductors dels autobusos de Girona anuncien que no faran els serveis especials de Fires per la manca de vehicles
  5. La reivindicació de memòria a Via Laietana 43 arriba a la concentració número 100
  6. Cent concentracions davant de Via Laietana 43 per exigir la fi dels usos policials i recuperar la memòria de la repressió
  7. Ecologistes en Acció alerta del risc d’allargar la vida de les nuclears catalanes, 37 anys després de l’accident de Vandellòs I
  8. La catalanofòbia continua afeblint l'ús social del català i obliga a repensar les polítiques de normalització lingüística
  9. La crisi crònica de l'estat espanyol i unes eleccions que no resoldran res
  10. L'Institut d'Estudis Catalans acull una jornada sobre les reclusions femenines i les presons de dones
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid