Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
llibertat de premsa
L'ANC denuncia davant l'OSCE la criminalització de l'independentisme català i les amenaces a la llibertat de premsa

L'Assemblea Nacional Catalana ha intervingut a la Conferència sobre la Dimensió Humana de Varsòvia per alertar de les vulneracions de drets fonamentals a l'Estat espanyol, amb especial atenció al cas de la Directa, Vilaweb, Diari de Balears i al tractament de l'independentisme català en els informes europeus sobre terrorisme.

14/10/2026 Política

L'Assemblea Nacional Catalana (ANC) ha participat en la Warsaw Human Dimension Conference 2026, organitzada per l'Organització per a la Seguretat i la Cooperació a Europa (OSCE), on ha denunciat les amenaces a la llibertat d'expressió, la discriminació lingüística i la criminalització de la dissidència política a l'Estat espanyol.

En representació de l'entitat, Teresa Calveras ha intervingut en dues sessions plenàries dedicades a les llibertats fonamentals i als drets de les minories nacionals.

La llibertat de premsa

Calveras ha posat com a exemple el cas de la Directa, el mitjà que va destapar infiltracions d'agents de la policia espanyola en moviments socials catalans, incloent-hi casos en què els agents van mantenir relacions sentimentals amb activistes. També va afectar a altres mitjans que es van fer ressò de la notícia com Diari de Balears i Vilaweb.

L'ANC ha denunciat els procediments iniciats per l'Agència Espanyola de Protecció de Dades contra aquest mitjà i altres publicacions catalanes arran d'aquestes informacions. També ha recordat que la Plataforma per a la Seguretat dels Periodistes del Consell d'Europa va registrar el cas com una alerta de nivell 2.

La representant de l'Assemblea ha defensat que els mitjans han de poder investigar actuacions dels poders públics sense exposar-se a represàlies administratives o judicials.

L'independentisme català sota la mirada antiterrorista

En la sessió dedicada a les minories nacionals, Calveras ha advertit del risc de presentar l'independentisme català des d'una perspectiva de seguretat i criminalització.

En aquest sentit, ha fet referència a l'informe europeu sobre la situació i les tendències del terrorisme del 2026, que inclou referències a l'independentisme català dins l'apartat de terrorisme etnonacionalista i separatista.

Segons l'ANC, aquest tractament pot contribuir a deslegitimar la dissidència política pacífica i generar un efecte dissuasiu sobre l'exercici dels drets de manifestació, expressió i associació.

Davant d'aquesta situació, l'Assemblea ha demanat a l'OSCE que faci un seguiment de les amenaces als drets fonamentals a l'Estat espanyol i ha instat les autoritats espanyoles a garantir que la legislació penal i antiterrorista no s'utilitzi indegudament contra moviments polítics no violents.

Valora
Rànquings
  1. Unió de Pagesos es mobilitzarà a Barcelona per exigir mesures urgents que garanteixin el futur de la pagesia
  2. Poble Lliure crida a construir una alternativa popular davant l'esgotament de l'independentisme institucional
  3. L’ANC il·luminarà el Montseny amb 60 farells en un clam per la independència
  4. L'AJC convoca a Barcelona una mobilització a Barcelona el proper 12 d'octubre
  5. Una cerimònia recordarà Pere Ribera, històric militant del PSAN
  6. Què fem el 29 de novembre els independentistes d’esquerres?
  7. L'ANC il·lumina el Montseny amb 60 farells per reivindicar que l'independentisme continua dempeus
  8. Es presenta a Olot i Castellfollit de la Roca les rutes de la llibertat
  9. Èxit del seguiment de la vaga de Serveis Socials al Gironès
  10. Del 9 d'Octubre prohibit al milió de valencians al carrer un any després
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid