Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
roba usada
La Xarxa Vendrellenca reclama recuperar urgentment la recollida de roba usada
01/09/2026 Drets i Llibertats

La Federació Xarxa Vendrellenca ha reclamat a l’Ajuntament del Vendrell que agilitzi la posada en marxa del nou servei de recollida selectiva de roba usada. L’entitat denuncia que, a l’inici de setembre, el municipi continua sense contenidors específics després que els anteriors fossin retirats el mes de maig.

La Federació havia preparat una campanya informativa per fomentar-ne l’ús, però va haver d’aturar-la davant la desaparició de la infraestructura. Segons dades municipals, durant el 2025 es van recollir 52.972 quilos de residus tèxtils, fet que, segons l’entitat, demostra que era un servei necessari i utilitzat per la ciutadania.

La Xarxa Vendrellenca adverteix que la manca de contenidors pot provocar que roba i calçat reutilitzables o reciclables acabin a la fracció resta, amb conseqüències ambientals i un increment dels costos de tractament dels residus.

L’entitat demana al consistori que informi sobre l’estat de la licitació, el calendari d’implantació i la cobertura territorial del futur servei. «No podem demanar a la ciutadania que recicli correctament si l’administració no posa a la seva disposició les eines necessàries per fer-ho», ha afirmat el president de la Federació, Antonio Garcia.

Valora
Rànquings
  1. «La revancha», l’article censurat de López Burniol que recorda les prediccions d’Alexandre Deulofeu
  2. El Col·lectiu de Dones dels Països Catalans consolida la xarxa i incorpora dones de Catalunya Nord
  3. Els "Ponts per la Independència" tornen a desplegar-se a les comarques gironines en plena operació retorn
  4. L’ANC convoca una protesta contra l’homenatge a la selecció espanyola al Camp Nou
  5. Pep Musté i Teresa Putellas, homenatjats a la 24a Marxa dels Vigatans
  6. Arbúcies homenatjarà Blanca Serra amb la presentació de "La revolució pendent"
  7. Tornen a destrossar el monument a la Sardana de Montjuïc, un símbol de la cultura catalana
  8. El Camp Nou s’omple d’estelades en resposta a l’agressió policial d’Elx
  9. Madò Farta convoca una cadena «a la fresca» contra la turistificació a Palma
  10. Cent vint-i-cinc anys del primer Onze de setembre combatiu
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2026 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid