Accepto Aquest lloc web utilitza galetes -pròpies i de tercers- per recopilar informació estadística sobre la navegació i per mostrar publicitat. Per més informació, consulta el nostre avís legal.
Palestina
Més de 22.000 persones es mobilitzen a les Illes Balears contra el genocidi a Gaza

“Ja n’hi ha prou de silenci. Exigim accions immediates per aturar la massacre, la destrucció i l’ús de la fam com a arma de guerra”, han reclamat.

02/08/2025 Internacional

La jornada del 31 de juliol ha marcat un punt d’inflexió a les Illes Balears amb una mobilització històrica per exigir l’aturada immediata del genocidi a Palestina. La convocatòria, impulsada per la Iniciativa Ciutadana, ha sumat més de 22.000 persones en un total de 61 mobilitzacions simultànies arreu de 53 pobles de Mallorca, diverses barriades de Palma i, també, a Eivissa.

A Mallorca, 16.000 persones van sortir al carrer, mentre que a Palma se'n van concentrar 6.000 més, en una resposta massiva i transversal. A Eivissa, unes 250 persones es van reunir a Vara de Rey sota el lema "Stop holocaust palestí", en una protesta sonora i simbòlica que denunciava la fam com a arma de guerra contra la població civil.

Les accions es van caracteritzar per la diversitat de formes d’expressió col·lectiva: silencis colpidors, repics de cassoles, batucades, glosses, recitació de poemes de nins i nines palestines, tallers comunitaris per confeccionar pancartes i banderes, i una gran participació d'entitats culturals, socials i esportives.

En molts pobles, com Santa Eugènia, Selva, Sineu, Binissalem, Sant Joan o Sencelles, els ajuntaments van penjar pancartes a les balconades, visualitzant institucionalment el clam popular. Les organitzadores han destacat la implicació espontània i massiva de la ciutadania, en el que han qualificat com una mostra de “força col·lectiva i creativitat extraordinàries”.

Des de la Iniciativa Ciutadana han denunciat la passivitat internacional i el silenci còmplice dels governs europeus:

Valora
Rànquings
  1. “La catalanofòbia existeix i seguirà existint fins que Espanya acabi el seu propòsit: anorrear els catalans a costa de negar-los el dret a escriure la seva història”
  2. SOS Costa Brava obre el Camí de Ronda de Cap Roig i denuncia la seva privatització
  3. L’Exèrcit espanyol de Terra patrulla Eivissa en una operació de “dissuasiu” en temps de pau
  4. Fa 18 anys que ens va deixar Lluís Maria Xirinacs
  5. EH Bildu: El que va dir Alonso sobre Txiki i Otegi "blanqueja el franquisme"
  6. L’Ajuntament de Santa Susanna continua abocant aigües freàtiques il·legalment al mar
  7. Resistència al Pla de Balasc contra l’especulació urbanística i la destrucció intencionada de l’espai
  8. Lleida acollirà una gran manifestació el 5 d’octubre contra les agressions al territori i en defensa de la vida rural
  9. Nous terratrèmols a la costa del Sénia en ple segellat de la Plataforma Castor
  10. Concentració a Barcelona per condemnar l’assassinat de periodistes a Gaza
Segueix-nos
Subscriu-te al butlletí
(cc) 2006 - 2025 · Comitium Suite · Dissenyat per Fuksia · Equip de Llibertat.cat - Avís legal - correu@llibertat.cat · XHTML vàlid