Palestina
Més de 22.000 persones es mobilitzen a les Illes Balears contra el genocidi a Gaza

“Ja n’hi ha prou de silenci. Exigim accions immediates per aturar la massacre, la destrucció i l’ús de la fam com a arma de guerra”, han reclamat.

02/08/2025 Internacional

La jornada del 31 de juliol ha marcat un punt d’inflexió a les Illes Balears amb una mobilització històrica per exigir l’aturada immediata del genocidi a Palestina. La convocatòria, impulsada per la Iniciativa Ciutadana, ha sumat més de 22.000 persones en un total de 61 mobilitzacions simultànies arreu de 53 pobles de Mallorca, diverses barriades de Palma i, també, a Eivissa.

A Mallorca, 16.000 persones van sortir al carrer, mentre que a Palma se'n van concentrar 6.000 més, en una resposta massiva i transversal. A Eivissa, unes 250 persones es van reunir a Vara de Rey sota el lema "Stop holocaust palestí", en una protesta sonora i simbòlica que denunciava la fam com a arma de guerra contra la població civil.

Les accions es van caracteritzar per la diversitat de formes d’expressió col·lectiva: silencis colpidors, repics de cassoles, batucades, glosses, recitació de poemes de nins i nines palestines, tallers comunitaris per confeccionar pancartes i banderes, i una gran participació d'entitats culturals, socials i esportives.

En molts pobles, com Santa Eugènia, Selva, Sineu, Binissalem, Sant Joan o Sencelles, els ajuntaments van penjar pancartes a les balconades, visualitzant institucionalment el clam popular. Les organitzadores han destacat la implicació espontània i massiva de la ciutadania, en el que han qualificat com una mostra de “força col·lectiva i creativitat extraordinàries”.

Des de la Iniciativa Ciutadana han denunciat la passivitat internacional i el silenci còmplice dels governs europeus: